سیمرغ بهترین فیلم مستند فجر در کردستان به زمین نشست

«بهروز نورانی‌پور» فیلمساز توانمند سنندجی با فیلم مستند «A157»، سیمرغ بلورین بهترین فیلم مستند سی و چهارمین جشنواره بین المللی فیلم فجر را با خود به کردستان آورد.

رئیس حوزه هنری استان کردستان در گفتگو با ایسنا گفت: فیلم مستند A157 آخرین ساخته بهروز نورانی پور، فیلمساز جوان و مطرح کردستانی که در سه بخش اصلی سی و چهارمین جشنواره بین المللی فیلم فجر کاندید دریافت سیمرغ بلورین بود در بخش بهترین فیلم و در رقابت با سه کاندیدای دیگر این بخش، سیمرغ بلورین سی و چهارمین جشنواره بین المللی فیلم فجر را تصاحب کرد.

امین مرادی با اشاره به اینکه این فیلم پیش از این در نهمین جشنواره بین المللی سینما حقیقت در چهار بخش کارگردانی، تصویربرداری، صدابرداری و بهترین فیلم کاندید دریافت تندیس شده و تندیس جشنواره و جایزه ویژه هیئت داوران این جشنواره را نیز کسب کرده بود، افزود: این فیلم در سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر نیز با نامزدی در سه بخش جشنواره شامل بهترین کارگردانی، بهترین دستاورد فنی و هنری و بهترین فیلم، نامزد دریافت سیمرغ بلورین جشنواره بود.

وی تصریح کرد: فیلم A157 که روایتگر بخش کوچکی از جنایت‌های داعش است با حمایت حوزه هنری تولید شده که روایتگر واقعی زندگی سه دختر در اردوگاه‌های جنگی است که بر سر دو راهی قرارگرفته و برای ماندن و یا راه دوم باید تصمیم بگیرند.

رئیس حوزه هنری استان کردستان در ادامه با تبریک این موفقیت بسیار مهم به مردم هنردوست و فرهنگی کردستان و بهروز نورانی پور، هنرمند جوان، با اخلاق و متعهد استان، گفت: موفقیت‌های حاصله توسط هنرمندان بخش فیلم در کردستان، مسئولیت مسئولان فرهنگی استان را در توجه بیشتر به بخش فیلم و حمایت از هنرمندان مستعد و افتخارآور استان بیش از پیش سنگین‌تر کرده و قطعا با حمایت و سرمایه‌گذاری در این بخش می‌توان در تبدیل کردن استان کردستان به قطب تولید فیلم‌های ارزشی و تأثیرگذار در کشور شتاب بیشتری بخشید.

بهروز نورانی‌پور، متولد 1360 در سنندج است که از سال 1374 با فعالیت عکاسی کار خود را در بخش هنر آغاز کرد. در سال 1382 موفق به اخذ مدرک کارشناسی کارگردانی سینما شد و تاکنون با تولیدات و ساخته‌های خود موفقیت‌های فراوانی را کسب کرده است.

کارگردانی فیلم‌های (سفیران کوچک، آخرین آرزو، تلنگری در خاموشی، ایستاده بمیر، میعاد در لجن، دلتای صلح، ملاقات به سبک ایرانی، اینجا برف‌ها آب نمی‌شوند، جنایت در سکوت) در کنار ساخت تله فیلم‌های (صدای ضعیف سکوت) و مجموعه مستندهای (رمضان ایرانی و من ایرانی و...) بخشی از کارنامه فعالیتی این هنرمند محجوب سنندجی می‌باشد.

کسب جایزه بهترین مستند جشنواره فیلم رویش در مشهد مقدس با فیلم(جنایت در سکوت)، کسب چندین جایزه در دوره‌های مختلف جشنواره سینما حقیقت، جشنواره آوا، فیلم کوتاه تهران، جشنواره تولیدات مراکز استان‌های صدا و سیما، جایزه ویٖژه کمیته بین المللی صلیب سرخ جهانی و چندین جایزه بین الملی بخشی از موفقیت‌های نورانی پور محسوب می‌شود.

«بهروز نورانی‌پور» این فیلمساز توانمند سنندجی در آخرین موفقیت خود با ساخت فیلم مستند «A157»، سیمرغ بلورین بهترین فیلم مستند سی و چهارمین جشنواره بین المللی را از آن خود کرد.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 509632

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =