آنا نوشت: فهرست تأیید صلاحیت‌شدگان انتخابات مجلس خبرگان در استان تهران، در حالی با حضور ۳۳ نفر نهایی شد که تعداد این فهرست، تا پیش از بررسی شکایات تأیید صلاحیت نشدگان در مرحله اول بررسی‌ها، ۳۶ نفر بود.

با این وصف، نه تنها شکایت هیچ‌یک از معترضان پذیرفته نشد، نام دو تن از تأییدشدگان مرحله قبل نیز خط خورد و یک نفر نیز به حوزه دیگری منتقل شد. نکته قابل توجه اینجاست که از میان این سه، صلاحیت آیات سیدعباس حسینی قائم‌مقامی و مهدی هادوی‌تهرانی در دوره‌های پیشین انتخابات خبرگان تأیید شده بود.

آیت‌الله قائم‌مقامی که شاگرد شاخص مکتب تربیتی آیت‌الله حق‌شناس است، از محضر درس استادان بزرگ حوزه‌های علمیه، همچون آیات: میرزا جواد تبریزی، محمدعلی اراکی، حسین وحید خراسانی، میرزا هاشم آملی، سید رضی شیرازی، حسن حسن‌زاده آملی و... بهره جسته است.

رهبر معظم انقلاب در تاریخ 7/5/ 74 خطاب به وی اظهار کرده بودند: «من به شما برای آینده نظام، امیدها بسته‌ام».

نام قائم‌مقامی، روز 21 بهمن و تنها ساعاتی پس از ضبط سخنرانی تبلیغاتی او در صداوسیما، از فهرست تأیید صلاحیت‌شدگان حذف و حتی «فرصت اعتراض» نیز از او سلب شود.

آیت‌الله مهدی هادوی‌تهرانی، بعد از مدتی تحصیل در دانشکده برق دانشگاه صنعتی شریف، به آموختن دروس حوزوی پرداخت و از دروس خارج فقه و اصول استادان بزرگى همچون حضرات آیات جعفر سبحانى، جواد تبریزى، حسین وحید خراسانى، محمدتقی بهجت، ناصر مکارم‌شیرازى و میرزا هاشم آملى استفاده کرد و مکتب فقهی و اصولی شهید سید محمدباقر صدر را در محضر درس آیت‌الله سید کاظم حائرى فرا گرفت. او از ابتداى حضور خود در قم، افزون بر بهره‌گیری از فقیه عارف حضرت آیت‌الله بهجت فومنی و دروس اخلاق آیت‌الله حسین مظاهری، با سالک واصل حضرت آیت‌الله محمدرضا بهاءالدینى، مراوده و ارتباط مستمر و وثیق داشت و این ارتباط تا هنگام رحلت آن عارف فقیه برقرار بود.

او علاوه بر عضویت در شورای عالی مجمع جهانی اهل البیت(ع)، عضو هیأت امنای پژوهشکده حج است و سال‌هاست به عنوان عضو ثابت هیأت علمی بعثه رهبر معظم انقلاب در حج، حضوری معنادار دارد.

چهارشنبه 21 بهمن‌ماه، روز اعلام نتایج نهایی بررسی صلاحیت‌ کاندیداهای مجلس خبرگان رهبری بود. شورای نگهبان اسامی را به وزارت کشور فرستاد تا به نامزدها اعلام کند. همان روز، نجات‌الله ابراهیمیان، عضو حقوقدان شورای نگهبان، که پیش از آن، معترضانه از سمت سخنگویی این شورا استعفا داده بود، لب به سخن باز کرد و گفت که «اطلاعی از فرایند و چگونگی احراز صلاحیت‌ها» ندارد. او بر این باور است که «این نظارت باید دارای آیین ویژه‌ای باشد که فرصت دفاع برای داوطلبان در آن به نحو کافی طراحی شده باشد و اجرای آن اقناع عمومی را نیز به دنبال داشته باشد.».

2727

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 509591

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۰:۵۸ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۴
    131 6
    ببین تو تبلیغاتش تو تلویزیون چی گفته که به چند ساعت نکشیده
  • مهدی ز A1 ۱۲:۲۸ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۴
    7 0
    آفرین به این میگن حرف حق : این نظارت باید دارای آیین ویژه‌ای باشد که فرصت دفاع برای داوطلبان در آن به نحو کافی طراحی شده باشد و اجرای آن اقناع عمومی را نیز به دنبال داشته باشد.
  • بی نام SE ۱۳:۰۶ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۴
    8 0
    دایره خودیها تنگتر میشود.
  • فواد RO ۱۳:۰۸ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۴
    12 0
    مردم از شورا نگهبان رضایت ندارند و این انتخابات را از پیش تعیین شده میداند جالب بعد از اینهمه سال شورا نگهبان هنوز آیین نامه برای شاخصهای رد یا عدم احراز کع جدیدا مد شد ندارد مردم مخالف شورای نگهبان نیستند مردم با سلیقه ای عمل کردن و بی قانونی مخالفند و وقتی شرایط را اینگونه ببینند رای نمیدهند