ایسنا نوشت: فاطمه معتمدآریا، بازیگر به گروه داوران فیلم و انیمیشن فهرست «لاک‌پشت پرنده» ملحق شد.

 فهرست «لاک‌پشت پرنده» در دوره‌ی جدید خود بهترین‌های فیلم‌ و انیمیشن برای کودکان و نوجوانان را معرفی می‌کند.

در این دوره که با انتشار ماهنامه‌ی «لاک‌پشت پرنده» از دی‌ماه ۱۳۹۴ آغاز شده است، گروه‌های ارزیابی مختلفی برای داوریِ اسباب‌بازی، فیلم و انیمیشن، کتاب، فضای دیجیتال، محصولات شنیداری و موسیقی تشکیل شده و پیشنهادهای داوران هر ماه در این مجله منتشر می‌شود.

در توضیح شیوه‌ی داوری و انتخاب آثار در بخش فیلم و انیمیشن فهرست لاک‌پشت پرنده آمده است:«اگر می‌خواستیم هر اثر تولید شده‌ی رسانه‌ای را در این بخش بررسی کنیم، با این حجم تولیدات داخلی و خارجی از بین ژانرهای متعدد، از جُنگ و برنامه‌های تلویزیونی گرفته تا فیلم و سریال و انیمیشن، آن هم در این بازار شلوغ آثار مجاز و غیرمجاز تقریباً غیرممکن بود. در جلسات متعدد تصمیم بر این شد که در این گروه آثار دارای مجوز از وزارت ارشاد و فرهنگ اسلامی مورد بررسی قرار بگیرد.

گروه داوران تصمیم گرفت فیلم‌های تولیدی دو سال اخیر را مورد بررسی قرار دهد و جُنگ‌ها را هم بررسی کند. هرچند، در بین حجم محصولات تولیدی با نام خاله... و عمو... کم نیست، اما اینکه کدام‌ یک با استانداردهای درنظر گرفته شده هم‌خوان است، به دقت و دیدن تک‌تک آن‌ها نیاز دارد. برای همین داوران این گروه افرادی‌اند که کاملاً با این حوزه آشنایی دارند و مخاطب را می‌شناسند. در ترکیب گروه داوری از حضور فیلم‌نامه‌نویس، منتقد و بازیگر استفاده شده است و آن‌ها برای دیدن هر اثر، قصه و فیلم‌نامه، دوبله و ترجمه، تناسب گروه سنی و محتوا و مواردی چون احترام به حقوق قومیت‌ها و... درنظر می‌گیرند.

در اولین فهرست فیلم و انیمیشن لاک‌پشت پرنده، «پدینگتون» به کارگردانی پال کینگ تنها فیلم با امتیاز ۶ لاک‌پشت است. «شهر موش‌ها» به کارگردانی مرضیه برومند با امتیاز ۵ لاک‌پشت و «کلاه‌قرمزی ۹۴ » به کارگردانی ایرج طهماسب، «رستم و سهراب» به کارگردانی کیانوش دالوند، «تارزان» به کارگردانی رینهاد کلاس و «ماجراهای ژول ورن» از مؤسسه‌ی فرهنگی هنری قرن ۲۱ با امتیاز ۴ لاک‌پشت‌ به این فهرست راه یافته‌اند.

گروه داوران فهرست فیلم و انیمیشن ماهنامه‌ی لاک‌پشت پرنده در شماره‌ی اول این مجله عبارتند از لیلی رشیدی، کیوان کثیریان، شاهین امین، روح‌الله بیات، گیسو فغفوری و حدیث لزرغلامی. در شماره‌ی جدید لاک‌پشت پرنده (بهمن ۹۴) اسامی داوران تغییر کرده و فاطمه معتمدآریا به گروه داوران لاک‌پشت پرنده ملحق شده است.

۵۷۵۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 509567

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 11 =