برگزاری شب ایران در نمایشگاه گردشگری میلان/ خواهرخواندگی دو شهر از ایران و ایتالیا

ایسنا نوشت: مراسم شب ایرانی، آدینه شب در حالی با حضور کنسول ایران و جمعی از فعالان و متخصصان گردشگری دو کشور و ایرانیان مقیم ایتالیا در میلان برگزار شد که لوح خواهرخواندگی دو شهر قشم و "ویمودرون" (Vimodrone) نیز رونمایی شد.

جمعه‌شب (23 بهمن) همزمان با پایان دومین روز برپایی نمایشگاه BIT میلان، سالن "ویمودرون" شاهد برپایی مراسمی به شیوه‌ای ایرانی همراه با نوایی سنتی از مشرق زمین بود.

در این مراسم "آنتونیو برچیانینی"، شهردار "ویمودرون" ( 14 کیلومتری شمال‌شرق میلان)، ضمن تعریف مشاهدات خود از سفر به ایران، جاذبه‌ها و غذای ایران را یک تجربه منحصر به فرد دانست و گفت: به همه پیشنهاد می دهم فرصت دیدن ایران را از دست ندهند.

شب ایران در ایتالیا

محمد جوزی، سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در میلان نیز طراحی غرفه کشورمان در سی‌وششمین نمایشگاه گردشگری ایتالیا را باشکوه و درخور شخصیت و نام ایران دانست و در ادامه سخنانش هم برنامه‌ریزی‌های پسابرجام را برای گسترش فعالیت های دو کشور برای حاضران ایتالیایی و ایرانی تشریح کرد.

در ادامه این مراسم، لوح خواهرخواندگی شهرهای قشم در ایران و "ویمودرون" در ایتالیا از سوی سرکنسول ایران اهدا شد.

پایان این شب با اجرای قطعاتی از موسیقی محلی ایران توسط گروه آدینه و پذیرایی با غذای ایرانی همراه شد.

 

خواهرخواندگی ایران و ایتالیا

امروز (شنبه 25 بهمن) آخرین روز کاری نمایشگاه گردشگری BIT میلان است که روز بازدید عمومی نمایشگاه محسوب می‌شود. غرفه ایران با طراحی باغ ایرانی تاکنون با استقبال زیاد ایتالیایی‌ها همراه شده است.

نمایشگاه گردشگری ایتالیا که از سال 1980 در شهر میلان برپا شده، یکی از پنج نمایشگاه مهم گردشگری دنیا به حساب می‌آید.

304 42

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 509554

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =