شانا نوشت:مقدمات آماده سازی تولید ٧٥ هزار بشکه ای نفت از میدان مشترک آزادگان از سوی پیمانکار و واحد نظارت بر تولید وارد مرحله اجرائی شد.

کرامت بهبهانی، مجری طرح توسعه میدان آزادگان شمالی با اشاره به پایان یافتن مراحل راه‌اندازی بخش نفت این میدان، افزود: هم اکنون اتصالات به تلنبه خانه اصلی اهواز و جفیر به پایان رسیده است. 

وی با بیان این‌که هم اکنون آماده تولید نفت ٢١ از ٢٨ روز هستیم، تصریح کرد: براین اساس مقدمات آماده‌سازی تولید ٧٥ هزار بشکه‌ای نفت از میدان آزادگان شمالی در حال انجام است.

پس از تکمیل راه‌اندازیها، دوره آزمایش تولید ٢١ تا ٢٨ روز انجام می‌شود که در این دوره باید ٢١ روز تولید بدون مشکل از میدان آزادگان شمالی صورت گیرد تا فاز نخست این طرح آماده راه‌اندازی کامل برای برداشت روزانه ٧٥ هزار بشکه نفت شود.

مجری طرح توسعه میدان آزادگان شمالی گفت: براساس برنامه ریزی انجام شده تولید نفت از این میدان مشترک تا پایان امسال صورت خواهد گرفت. 

عبدالرضا حاجی حسین نژاد، مدیرعامل شرکت متن نیز در نشست خبری دهم بهمن ماه امسال با اشاره به این که میدان آزادگان شمالی آماده بهره‌برداری است، میزان سرمایه‌گذاری در این میدان را دو میلیارد و ٥٥٠ میلیون دلار عنوان کرد.

 میدان آزادگان شمالی از جمله میدانهای مشترک نفتی ایران با کشور عراق است که میزان نفت درجای آن معادل ٥,٦ میلیارد بشکه برآورد شده است. طرح توسعه این میدان در دو فاز هریک با ظرفیت تولید ٧٥ هزار بشکه نفت در روز پیش‌بینی شده است که با بهره‌برداری هر دو فاز آزادگان شمالی تولید از این میدان در مجموع ١٥٠ هزار بشکه نفت خواهد بود که در این مقطع فقط فاز اول اجرا شده است.

3535

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 509449

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 6 =