مدیر بخش پیمانکاری فازهای 20 و 21 در پارس جنوبی گفت:«تاثیرات تحریم تحلیل می خواهد. با یک و دو جمله نمی توان توضیح داد. بخشی سو مدیریت ها در گذشته،کمبود نقدینگی و یک بخشی هم ناشی از تحریم بوده است. »

مدیر بخش پیمانکاری فاز 20 و21 گفت:«بررسی تاثیر تحریم ها بر کندی تکمیل فازهای پارس جنوبی تحلیل می خواهد، با یک و دو جمله نمی توان توضیح داد. باید تاخیر ها دسته بندی شود.بخشی مربوط به سو مدیریت ها در گذشته،کمبود نقدینگی و بخشی هم ناشی از تحریم است.»

مهدی ولایتی،درجریان بازدید خبرنگاران خبرآنلاین، درباره وضعیت پیشرفت فاز ۲۰ و ۲۱ اظهار داشت، گفت:« با اولویت بندی که وزارت نفت  انجام داده، ابتدا فازهای که میزان توسعه آنها بیشتر است در دستور کار قرار گرفت.بنابراین ماه گذشته فازهای 15 و 16 وارد مدار تولید شد و حالا اولویت توسعه و تکمیل فاز ۲۱ و ۲۰ است. در واقع فاز هایی که ۳۵ ماهه قرار بود تکمیل شوند و نشدند از اولویت خارج شده اند،فاز هایی مثل ۱۳،۱۴ و ۲۲،۲۳،۲۴.از سویی فاز های ۲۰،۲۱ و ۱۹ که پیشرفتشان بیشتر از سایر فاز ها بود در اولویت قرار گرفتند.»

او با بیان اینکه قطعا تکمیل این فازها تا شهریور ماه به پایان می رسد،تصریح کرد:« ما اوج مشکلات را پشت سرگذاشته ایم و با اجرایی شدن برجام و برداشته شدن تحریم ها وتکمیل فازهای ۲۰ و ۲۱ به میزان ۲میلیارد فوت مکعب به مجموعه ظرفیت تولید پارس جنوبی اضافه خواهد شد.»

وی درباره تاثیر تحریم ها در پیشرفت و روند پالایشگاه گقت:« تاثیرات تحریم تحلیل می خواهد. با یک و دو جمله نمی توان توضیح داد.باید محاسبات ریاضی شود و باید تاخیر ها دسته بندی شود.بخشی عدم مدیریت و سو مدیریت بوده بخشی نقدینگی و یک بخشی نیز تحریم بوده است. مثلا زیمنس در تحریم ها اصلا به ما کمپرسور نفروخت. مجبور بودیم  کمپرسور ها را از جای دیگری بخریم که کار بسیاری سختی بود.»

او تصریح کرد:«ظرف یک ماه آینده  فاز ۲۰ ماه تکمیل می شود .اما باید منتظر باشیم تا گاز به این فاز برسد. در حال حاضر هوا سرد است. مصرف در درجه بالا است،در نتیجه باید منتظر شویم که هوا کمی گرم شود و مصرف کاهش پیدا کند.»

وی با اشاره به میزان اشتغال زایی این دو فاز ها نیز گفت:« مجموعا ۱۱ هزار نفر در کارگاه در حال دو فاز مشغول کار هستند.»

ولایتی درباره تاسیسات این پالایشگاه توضیح داد و گفت:«۹۰۰ کیلومتر از این فاز که برابر لوله کشی از عسلویه  تا تهران است، لوله کشی انجام شده است. حدود ۶۰۰۰ کیلومتر معادل فاصله اینجا تا کانادا کابل کشی شده است. حدود ۳۰۰ هزار متر مکعب یعنی ۴.۵ برابر برج میلاد بتن ریزی شده است.»

 

22435

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 509356

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 7 =