خدا را شکر، برترین جمله ای است که می توان در برابر عظمت حماسه حضور عظیم مردم ما در 22 بهمن امسال بر زبان الکن خویش جاری ساخت که با لبیک به ولایت، رمز پیروزی انقلاب اسلامی و ماندگاری و اقتدار نظام جمهوری اسلامی را برای چندمین بار به نمایش گذاشته و باز هم نشان دادند که این نظام همچنان برخوردارترین نظام سیاسی دنیا از عظیم ترین پشتوانه مردمی است.

صادقعلی رنجبر- دریای جمعیتی که در 22 بهمن امسال، موج عشق را به رخ عقل ناقص بیگانگان اسلام ستیز می کشید، در میان امواج خروشان مردم، هزاران اما و اگر و شبهه را در خود غرق کرد و با واضح ترین بیان این حقیقت را ثابت کرد که اسلام و نظام اسلامی، ماندگاری الهی و فطری دارند و علیرغم جدی بودن همه تهدیدها از جمله نفوذ فرهنگی غرب، اما رنگ انقلابی گری، اسلام گرایی و ولایتمداری مردم ما غلیظ تر از معجون غرب گرایی است.

یاد لطیفه ای افتادم که طی آن کلیسایی برنامه های مفصلی را با خاموش کردن لامپ ها و تاریک کردن فضای کلیسا برای مسیحی کردن یک جوان مسلمان انجام داد و در حالیکه کاملاً مطمئن شده بود که مراحل مسیحی سازی با موفقیت به پایان رسیده، اقدام به روشن کردن لامپ ها نمود، اما آن جوان مسلمان به محض رؤیت روشنایی، صلوات بلندی فرستاد تا بر دست کشیش های کلیسا آب پاکی بریزد که مسیحی کردن یک جوان مسلمان به این آسانی ها اتفاق نخواهد افتاد! و دقیقاً می توان گفت که حماسه راهپیمایی عظیم مردم در 22 بهمن امسال، شبیه همان صلوات بلندی بود که در پایان این همه تلاش برای نفوذ فرهنگی غرب در جامعه ما به نمایش درآمد و امید غربی ها را به ناامیدی مبدل کرد، اگر چه می دانیم که شیطان، دست از شیطنت هایش برنمی دارد!

اما آنچه که بصیرت انقلابی مردم ما را تثبیت می کند، استمرار راهپیمایی 22 بهمن تا مقصد انتخابات 7 اسفند 94 امسال است که طی آن باید حماسه مجدد و مکملی به عظمت حماسه 22 بهمن تحت عنوان حماسه حضور حداکثری خلق شود تا دنیا بفهمد که خلق این حماسه ها یک اتفاق نیست بلکه یک جریان اعتقادی و فرهنگی در جامعه ماست که با سرانگشتان اشاره ولی امر مسلمین، نه یکبار که هربار متجلی می شود.

پدیداری این حماسه های دشمن شکن و بازدارنده، ناشی از حسن شنیداری مردم از رهبرشان است که مولود بصیرت دینی و سبک زندگی اسلامی و مرهون ولایتمداری مردمی است که با اعتقادات عاشورایی شان، عاشورائیان زمان خویش اند و با ردّ دکترین کوفیان پیمان شکن، ملقب به خیمه نشینان ولایت شده و به معنای واقعی کلمه، منتظران طلوع خورشید و ظهور مهدی موعود(عج) برایر تکمیل بندگی یگانه معبود خویش اند.

انتخابات هفتم اسفند علاوه بر ثبت یکی دیگر از حماسه های عظیم حضور، شاهد شکل گیری دو دوره دیگر از دو مجلس مهم یعنی پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری و دهمین دوره مجلس شورای اسلامی است که خبرگان بخاطر تعیین کردن کلیددار نظام و نمایندگان مجلس بخاط نقش آفرینی تقنینی و نظارت بر مدیران و امور اجرایی، مهمترین ارکان تعیین سرنوشت مردم و جامعه محسوب می شوند و از این لحاظ، غفلت از آن، غفلت از تعیین سرنوشت خویش است که ترک این واجب شرعی، اولاً در شأن ملت ما نیست و ثانیاً گناهی نابخشودنی است.

بصیرت انتخاباتی مردم ما دو وجه بارز دارد که یکی از آنها همین شکل دهی حماسه عظیم حضور جداکثری در پای صندوق های رأی است و دیگری که اهمیت و اولویت آن کمتر از حماسه حضور حداکثری نیست، کمک به شایسته سالاری با تحقق پروژه مهم و حساس حماسه انتخاب اصلح است که بارها و بارها توسط رهبر معظم انقلاب و به تأسی از ایشان سایر بزرگان جامعه به تفصیل، تبیین گردید.

جدای از فیلترهای قانونی که توسط شورای محترم نگهبان و سایر دستگاههای ذیربط اعمال شده است، برخی از شاخص های مهم و برجسته انتخاب اصلح در میان صالحان برای احراز صلاحیت برتر در ارزیابی مردم عبارتند از:

1-ولایتمداری در همه امور زندگی فردی و اجتماعی

2-پاکدستی و سلامتی همه جانبه در مسئولیت ها و تجلیات گذشته

3-توانمندی های تخصصی و فنی در قالب کمیسیون های موجود

4-برخورداری از بصیرت اسلامی، انقلابی و ولایی

5-محرومیت کشیده و دارای درد یا درک درد مردم پایین دست

6-سپربلای مردم و حائل بودن بین جامعه و مشکلات و پیگیری حل آنها

7-استکبارستیزی و دارای مرزبندی های انقلابی

8-اهل تساهل و تسامح نبودن در مسائل فرهنگی

9-پرهیز از باندبازی و جناح گرایی در مسئولیت های اجتماعی

10-وقت گذاشتن، انگیزه داشتن و مایه گذاشتن از خود در طول دوران مسئولیت

11-وفاداری به تعهدات قانونی و وعده های انتخاباتی در گذشته

12-مرد عمل بودن نه اشتهار به حرّافی و یا دروغگویی

13-برخورداری از برنامه کاری و جامع در طول دوران وکالت

14-برخورداری از قدرت لابی گری، چانه زنی و اقناع گری

15-برخورداری از دیدگاه کشوری و نهایتاً استانی و پرهیز از ورود به معرکه جنگ شهرها

16-اعتقاد به خرد جمعی، تصمیم جمعی، کار جمعی و پرهیز از انحصارگرایی

بنا بر این یافتن افرادی که صالح تر از دیگران اند می تواند شاخص های بیشتری هم داشته باشد که یا بطور مستقیم و با شناخت رو در رو و یا با مشاوره و با بزرگان و معتمدان جامعه و نیز مراجعه به لیست های منتسب به افراد معتمد و معتبر که سابقه خوشنامی و موفقی در جامعه و در اذهان عمومی دارند، می توانند کار انتخاب افراد اصلح را آسان تر کنند.

البته شاید به آن شکلی که مطلوب نهایی ماست و یا استانداردها و معیارهای آرمانی را تماماً پوشش دهد، نتوانیم در باره کسی به نتیجه برسیم، در این شرایط می تواند از روش مقایسه کردن نامزدها با هم و استفاده از قاعده "خیرالموجودین" به انتخاب صالح ترین آنها پرداخت و به عبارتی از قانون "من حیث المجوع" بهره گرفت.

علاوه بر شاخص های ذکر شده در متون فوق الاشاره، شاخص اصلی انسان های فرهیخته در انتخاب اصلح، ارزیابی تیم هایی است که تحت عنوان اطرافیان، نامزدها را همراهی و ساپورت می کنند و به عبارتی تشکیل دهنده اتاق فکر و بسترهای هم اندیشی نامزدها برای آگاهی و نیز ورود کارشناسی تر به مسائل مبتلابه جامعه اعم از مسائل شهرستانی، استانی، کشوری و یا بین المللی اند.

تفکرات و تجارب برتر و متنوع یکایک اعضای تیم همراه، تعیین کننده درجه برتری نامزدها محسوب می شوند، چرا که مسائل جامعه متنوع و تخصصی اند و نمی توان توانایی هایر یک نامزد را همه جانبه تلقی کرد و باید روی این شاخص بیشتر از دیگر شاخص ها توجه نشان داد.

به هر حال اولین وظیفه ما استمرار حماسه 22 بهمن امسال و حضور در پای صندوق های رأی و نیز ترویج و تبلیغ همگانی برای خلق حماسه ای عظیم فراتر از حماسه های قبلی در روز هفتم اسفند امسال به عنوان اولویت برتر و وظیفه دوم ما، تحقق انتخاب اصلح توأم با بصیرت افزایی ولایی به افکار عمومی است.

در پایان از همه مردم بخصوص از فرهیختگان، نامزدها و فعالان ستادهای انتخاباتی انتظار می رود که از هر تریبونی برای گرمتر کردن تنور انتخابات و تحقق حماسه حضور استفاده کرده و مانع از دلسردی و دلزدگی مردم در خصوص اصل شرکت و ثبت بالترین نرخ مشارکت مردم بشوند، چرا که دنیا بیش و پیش از رصد ترکیب نمایندگان منتخب، قطعاً و حتماً به آمار و نرخ مشارکت مردم نظر خواهد انداخت تا استراتژی مواججه خود با نظام مقدس جمهوری اسلامی را بازنگری و به روز سازی کند.

عضو هیئت علمی دانشگاه

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 509263

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 2 =