چند پروژه صنعت آب و برق استان زنجان به بهره برداری رسید

جمشید انصاری در مراسم آئین بهره برداری از 7 پروژه انتقال و فوق توزیع شرکت برق منطقه ای زنجان که با اعتباری بالغ بر 500 میلیارد ریال ساخته شده بود، این پروژه ها را در تامین برق مناطق و شهرکهای مسکونی جدید بسیار موثر دانست و گفت: این طرح ها علاوه بر تامین برق پروژه های مسکن مهر و شهرکهای مسکونی توسعه یافته جدید شهر زنجان، زیرساختهای لازم جهت تامین برق مورد نیاز شهرکهای صنعتی از قبیل: شهرک صنعتی انگوران، شهرک روی و شهرک نوآوران را نیز فراهم نموده است.

به گزارش خبرآنلاین استاندار زنجان با بیان این مطلب که استان زنجان در صنعت برق یکی از سه استان برتر کشور است، ابراز امیدواری نمود با برنامه ریزی در جهت تعیین تکلیف نهایی نیروگاههای استان و تکمیل خطوط انتقال و زیرساختهای برق منطقه ای بتوانیم استان زنجان را بعنوان یکی از قطب های برق، الکترونیک و IT در کشور معرفی نمائیم.

وی توسعه علمی صنعت برق در استان زنجان را بسیار مطلوب دانست و اظهار داشت: اغلب متخصصان صنعت برق از دانش آموختگان و فارغ التحصیلان بومی این استان هستند و زنجان به لحاظ نیروی انسانی متخصص در این حوزه از جایگاه بالایی برخوردار است.

انصاری بر ضرورت تقویت روحیه کارآفرینی در مردم استان تاکید نمود و گفت: با وجود تخصص و نیروی کارآمد در استان زنجان، عدم ریسک پذیری و تمایل به کارمندی بجای کارآفرینی در فرهنگ عامه مردم موجب شده تا بسیاری از اقدامات بزرگ استان توسط پیمانکاران و نیروهای غیربومی انجام پذیرد و نظام فنی و اجرایی استان با ضعف جدی جهت ورود به حوزه های طراحی، فنی، عمرانی و مشاوره ای مواجه شود.

استاندار زنجان جهت گیری تبدیل استان به یکی از قطب های برق، الکترونیک و IT کشور را نیازمند خلاقیت، نوآوری و ریسک پذیری دانست و خاطرنشان کرد: چنانچه شرکت های بزرگ استانی پیشران استقرار صنایع مدرن در استان شوند و ریسک آن را بپذیرند می توانند اعتماد و مشارکت مردم نسبت به سودآوری و اشتغال در حوزه های الکترونیک و IT را جلب نمایند.

مقام عالی استان افزایش ارتباط و تعامل با کشورهای پیشرفته دنیا را فرصت مناسبی برای توسعه صنایع کشور دانست و اظهار داشت: هم اکنون زمینه مناسبی فراهم شده تا شرکت های بزرگ و فعال استان در جهت نوسازی صنایع خود و استفاده از تکنولوژی های روز دنیا به جذب شرکای خارجی بپردازند.

وی با اشاره به برنامه‌های استان در حوزه صنعت برق ابراز کرد: تکمیل زیرساخت‌های برق منطقه‌‎ای به منظور ایجاد خطوط انتقال در کنار توسعه انرژی‌های تجدید پذیر در دستور کار قرار گرفته است تا در استفاده از انرژی های خورشیدی و بادی نیز همچون برق در زنجان اقدام شود.

گفتنی است پروژه هایی از قبیل: پست 63.20 کیلوولت گلشهر در زمینی به مساحت 5083 مترمربع با دو دستگاه ترانس، توسعه بخش 400 کیلوولت پست نیروگاه سلطانیه، احداث بانک خازنی پست 63.20 کیلوولت سلطان آباد و نصب پست 63.20 کیلو ولت سیار شهرک روی (نوآوران) در برق منطقه ای زنجان با حضور استاندار و جمعی از مسئولین استانی به بهره برداری رسید.

استاندار زنجان به همراه آیت اله خاتمی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان در مراسم افتتاح ساختمان متمرکز بهره برداری از شبکه های آبیاری و زه کشی شرکت آب منطقه ای استان زنجان که با اعتباری بالغ بر 25 میلیارد تومان با تاسیسات پیشرفته ساخته شده است شرکت نمود و از این مجتمع بازدید کرد.

همچنین طی مراسمی از 532 پروژه شرکت توزیع برق استان با اعتباری بالغ بر 101 میلیارد ریال در قالب 89 طرح بزرگ که شامل طرحهای تامین برق مراکز بهداشتی، درمانی، آموزشی، کشاورزی، صنعتی، مجتمع‌های مسکونی و پروژه ساختمان های اداری- رفاهی، کاهش تلفات انرژی، روشنایی معابر، اصلاح و بهینه‌سازی شبکه‌های توزیع برق استان است رونمایی شد.

کاظمی مدیرعامل شرکت توزیع برق استان در این مراسم به بهره مندی 403 هزار مشترک زنجانی از نعمت برق اشاره نمود و گفت: هم اکنون 9 هزار پست با ظرفیت 1300 مگاآمپر به توزیع برق می پردازند و روستاهای استان نیز پوشش کامل از نعمت برق برخوردار هستند.

کاظمی از تحویل 2060 کنتور هوشمند خبر داد و افزود: هوشمندسازی قرائت کنتور و صدور صورتحساب در 50 درصد مشترکین صنعتی و 20 درصد مشترکین بخش کشاورزی، نصب نیم مگاوات منصوبات خورشیدی در برخی از مدارس و مساجد استان و اجرای پروژه های توزیع برق به ارزش 53 میلیارد تومان از ابتدای سال جاری در استان زنجان انجام شده است.

وی ابراز کرد: با بهره‌برداری رسیدن طرحهای مربوط به شرکت توزیع برق زنجان قابلیت اطمینان نزدیک به 13 هزار و 500 کیلومتر شبکه توزیع برق در سطح استان ارتقا یافته و مردم مناطق یاد شده از نعمت برق با کیفیت مناسب در تمامی سطوح بهره‌مند و گام‌های موثری در توسعه استان برداشته می‌شود.

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 509217

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =