مهر نوشت: مدیر عامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران، از بهره برداری خط ویژه اتوبوس در مسیر خیابان های شهید بهشتی و شهیدمطهری تا پایان سال جاری خبر داد.

پیمان سنندجی با بیان اینکه توسعه حمل و نقل عمومی یکی از راهبرد های جدی مجموعه مدیریت شهری است، گفت: چندی پیش لایحه پیشنهادی ایجاد خط ویژه اتوبوس از ابتدای خیابان شهید مطهری در مسیر رفت و خیابان شهید بهشتی در مسیر برگشت به شورای شهر ارائه و به تصویب رسید که بر این اساس عملیات خط کشی و جدا سازی این دو خیابان برای ایجاد مسیر ویژه حرکت اتوبوس ها نیز انجام شده است.

او با اشاره به اینکه خط فرا منطقه ای مطهری - بهشتی بزودی و تا پایان سال ۹۴ در تهران به بهره برداری می رسد، تاکید کرد: عملیات اجرایی این خط در مراحل پایانی است و برخی تجهیزات اعم از سرپناه ها و دیگر موارد عمرانی در دست ساخت هستند.

سنندجی با تاکید بر اینکه این خط به دنبال پروژه ۵ خط فرا منطقه ای در تهران احداث می شود، گفت: خطوط فرا منطقه ای ، خطوطی ویژه هستند اما بدون جداکننده، محدودیت هایی که در خطوط بی آر تی است، در این خطوط وجود ندارد و در بخش هایی از مسیر نیز اتوبوس ها در کنار سایر خودروها تردد می کنند.

به گفته او، پیش بینی می شود با راه اندازی این خط که در جهت بر عکس ترافیک مسیر مطهری - بهشتی است، شاهد استقبال چشمگیر شهروندان از این خط باشیم.

سنندجی گفت: ۵ خط فرامنطقه ای با طول ۵۴ کيلومتر در پایتخت احداث مي شود که خط يک مسير ميدان جمهوری - کلاهدوز؛ خط ۲ ميدان هفت تير - ميدان صادقيه؛ خط ۳- پايانه بيهقي - ابتداي فردوسي؛ خط ۴ شهيد بهشتي - شهيد مطهري و خط ۵ ميدان راه آهن - شهرک والفجر را شامل مي شود.

47236

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 509216

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 14 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 11
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۸:۰۷ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۳
    45 19
    بابا جان اینقدر خیابون ها و بزرگراه ها رو تیکه تیکه نکنید بخدا ضررهای ترافیکیش چند برابر سود جابجایی مسافرینی است که تعداد اونها نسبت به سرنشینان خودروهایی که صبح تا شب از این شریانهای ارتباطی مهم مرکز شهر عبور می کنند ناچیز است. مثال عینی اش هم ترافیک وحشتناک بزرگراه رسالت، امام علی، و چمران است. چاره کار حمل مسافر از زیر زمین با مترو است که خییییییلی مزیت بیشتری دارد.
    • بی نام IR ۱۱:۴۹ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۳
      11 2
      پراید هم از سر این ملت زیاده
  • بی نام IR ۱۱:۰۹ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۳
    6 6
    تهران رو زیر رو کردید با این تغییرات خیلی ترافیک کمه هی با این اضافه کردن خطوط اتوبوسرانی و بستن دور برگردنها و تغییرات در خیابان ها بزرگراه ها ترافیک تهران بدتر میشه چاره تهران فقط مترو هستش مترو
  • قاسم A1 ۱۱:۳۷ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۳
    6 5
    دوباره خیابان با ترافیک روان پیدا کردند هوس خرابکاری زد به ذهنشون. هرجا بی آر تی احداث کردن ترافیک شده. برای زود رسیدن چاره ای جز سوار شدن به این اتوبوس ها نداری. تو این همه سال که سوار این اتوبوسا میشم هیچوقت حس امنیت و آرامش و راحتی نداشتم. جالبه کسانیکه کامنت حمایت از این خطوط رو گذاشتن نمیدونن همین الان هم این دو خیابان وسیله نقلیه عمومی داره. خیلی هم داره.
  • بی نام DE ۱۱:۴۴ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۳
    2 4
    منوریل بزنید
  • ارسلان A1 ۱۱:۵۵ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۳
    4 1
    تراموا به درد این دو تا خیابون میخوره هم کم عرضه هم پاک هم تعداد بیشتری مسافر میتونه جابجا کنه هم شیک تره هم ...
    • بی نام IR ۱۲:۰۶ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۳
      2 0
      آخرش هم همین جماعت می خوان دوباره غر بزنند که تراموا عرض خیابان را اشغال کرده...
  • بی نام IR ۱۶:۱۳ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۳
    4 1
    ترن هوایی بزنید
  • بی نام IR ۰۷:۱۶ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۴
    4 1
    هزاران نفر با اين طرح غير كارشناسي مخالفت كرده اند ولي گوش كسي بدهكار نيست. خدا كند كه شهردار تهران هرچه زودتر عوض شود تا اين طرحها نيز جمع شود.
  • بی نام A1 ۰۹:۳۵ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۵
    1 0
    آقاى شهردار ودولت محترم ،لطفاً بفرمائيد پرايد را براى چه كسانى توليد ميكنيد؟؟؟؟؟؟
  • رويا IR ۰۴:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۴
    0 0
    ممنونم از اين اقدام شهرداري .واقعا لازم بود .از اهالي محل در خ شهيد بهشتي و مطهري