تسنیم نوشت: مدیر کل دفتر پایش فراگیر سازمان حفاظت از محیط زیست، استان اصفهان را دارای بیشترین واحدهای صنعتی آلاینده عنوان کرد و گفت: استان تهران نیز در رتبه دوم واحدهای صنعتی آلاینده قرار دارد.

شینا انصاری اظهار داشت: اصفهان، تهران،خراسان رضوی و خوزستان دارای بیشترین واحدهای صنعتی آلاینده هستند؛ البته سایر شهرها نیز کم و بیش واحدهای صنعتی آلاینده دارند اما بیشترین تعداد را شهرهای ذکرشده در خود جای داده‌اند.

وی ادامه داد: این واحدهای صنعتی آلاینده اگر در صورت دریافت اخطار به اصلاح مشکلات خویش بابت رفع آلایندگی نپردازند به سازمان امور مالیاتی معرفی می‌شوند که مشمول یک درصد عوارض آلودگی به شهرداری‌ها خواهند شد.

مدیر کل دفتر پایش فراگیر سازمان حفاظت از محیط زیست تصریح کرد: در سال گذشته نیز نزدیک به 3200 واحد صنعتی آلاینده به سازمان امور مالیاتی معرفی شدند که مشمول عوارض به شهرداری‌ها شدند؛ البته شهرداری هم موظف هستند این مبلغ دریافتی را صرف کارهای زیست محیطی کنند.

انصاری ادامه داد:دوره مالیاتی برای واحدهای صنعتی آلاینده که باید عوارض یک درصدی آلودگی را پرداخت کنند 3 ماهه است و در صورت پایش آن واحد صنعتی و اصلاح امور آلایندگی، دیگر مشمول پرداخت عوارض نخواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: پایش‌های واحدهای صنعتی آلاینده و غیر آلاینده به دو صورت خوداظهاری و پایش مستقیم انجام می‌گیرد و به طور حتم هر 3 ماه یک‌بار این مهم اجرا می‌شود و رویکرد اخطار و معرفی به امور مالیاتی شامل حال واحدهای صنعتی آلاینده خواهد شد.

مدیر کل دفتر پایش فراگیر سازمان حفاظت از محیط زیست درباره اینکه چه نوع مشاغلی جزء واحدهای صنعتی آلاینده هستند؟ گفت: واحدهای صنعتی غیر فلزی همانند آسفالت و سیمان در رتبه نخست صنایع آلاینده قرار دارند.

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 509211

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 12 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • داوود EU ۰۷:۵۱ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۳
    24 0
    اصفهان امسال دریغ از یه نم بارون
  • amin IR ۰۷:۳۹ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۴
    3 0
    اراک هم که هیچ دیگه