تسنیم نوشت: معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی آموزش‌‌وپرورش شهرستان‌های استان تهران با بیان اینکه فرهنگیان دارای کسر ساعت موظف در اولویت بازنشستگی پیش از موعد هستند، گفت:‌ هنوز با درخواست‌های ارائه شده از سوی فرهنگیان برای بازنشستگی پیش از موعد موافقت نشده است.

محسن بهارلو در خصوص اجرای بازنشستگی پیش از موعد فرهنگیان اظهار داشت:‌ امسال به دلیل قانون بازنشستگی پیش از موعد کارکنان، روندی طراحی شد تا فرهنگیان بدون سنوات ارفاقی و طبق قانون، سقف حداکثر 5 درصد اعتبارات هزینه‌ای دستگاه‌های اجرایی بازنشسته پیش از موعد شوند و بر همین اساس دستورالعملی ارسال شد تا فرهنگیان متقاضی به ویژه آنهایی که کسر ساعت موظف دارند، بازنشسته پیش از موعد شوند.

وی افزود:‌ فرهنگیان دارای کسر ساعت موظف، زنان سرپرست خانوار و افراد مبتلا به بیماری صعب‌العلاج در اولویت بازنشستگی پیش از موعد قرار دارند و افراد متقاضی درخواست خود را به ادارات آموزش و پرورش ارائه کردند. در صورت موافقت منطقه به گونه‌ای که بازنشستگی فرد مشکلی در روند آموزش ایجاد نکرده یا سقف ‌حق‌التدریس را افزایش ندهد با درخواست وی موافقت شده و برای طی مراحل نهایی به وزارت آموزش و پرورش ارسال می‌شود.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران گفت:‌ درخواست‌های ارائه شده از سوی فرهنگیان برای بازنشستگی پیش از موعد هنوز تعیین تکلیف نشده است و یکی از دلایل آن مشکل نیروی انسانی، حق‌التدریس و تأمین اعتبار برای پرداخت پاداش پایان خدمت است.

بهارلو خاطرنشان کرد:‌ در بودجه سال 1395 ردیف جداگانه‌ای برای پرداخت پاداش پایان خدمت بازنشستگان با اولویت فرهنگیان لحاظ شده است.

به گزارش تسنیم در بخشنامه بازنشستگی پیش از موعد برای فرهنگیان آمده است: در اجرای بند «ج» تبصره 18 ماده واحده قانون بودجه سال 94 کل کشور و بخشنامه شماره 50960 سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور اعلام می‌دارد، بازنشستگی پیش از موعد بدون سنوات ارفاقی با رعایت مفاد بخشنامه مذکور و سابقه خدمت موضوع قانون مذکور یعنی داشتن حداقل سابقه خدمت در موقع درخواست برای کارکنان زن 20 سال و کارکنان مرد 25 با درخواست متقاضیان و موافقت اداره کل یا سازمان مربوطه و رعایت سایر ضوابط و مقررات مربوطه بلامانع است.

پذیرش درخواست متقاضیان تحت هیچ شرایطی نباید از 10 درصد مجموع بازنشستگان سال جاری آن اداره کل فراتر برود.

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 509202

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۸:۰۹ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۵
    4 2
    همیشه برای همه کس و همه جا پول هست ولی به آموزش و پرورش که میرسه همه چی ته می کشه.