ایرنا نوشت: سفیر جمهوری اسلامی ایران در مالزی با تاکید بر فراهم شدن فرصت های همکاری بین دو کشور گفت: زمینه گسترش همکاری های تهران - کوالالامپور فراهم شده است.

به گزارش ایرنا، 'مرضیه افخم' سفیر جمهوری اسلامی ایران شب گذشته به همراه 'روحانی عبدالکریم' وزیر زنان، خانواده و توسعه جوامع مالزی پس از پایان جشن سی و هفتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی که با حضور دیپلمات های مقیم کوالالامپور برگزار شد، در گفت وگو با خبرنگاران ایرانی و مالزیایی شرکت کرد و گفت که زمینه توسعه روابط بین دو کشور فراهم شده است.

وی گفت که ایران و مالزی از هم اکنون می توانند با تمرکز بر بخش های مختلف از قبیل اقتصاد، سیاسی و فرهنگی همکاری های دوجانبه را افزایش دهند.
سفیر کشورمان گفت که فرصت های زیادی برای همکاری بین ایران و مالزی وجود دارد و شرایط و اشتیاق دو طرف برای همکاری ها مناسب است.

وی نسبت به این وضعیت اظهار خوشبینی کرد گفت که امیدوار است مالزی و ایران روابط دوجانبه را بیش از پیش گسترش دهند.
افخم خواستار افزایش حجم روابط تجاری بین دو کشور شد و گفت که لغو تحریم ها امکان گسترش روابط بین کوالالامپور و تهران را فراهم کرده است و 'من همه تلاش خود را برای تحقق این هدف بکار خواهم گرفت'.

وی گفت که مالزی می تواند از فرصت های موجود در بخش های مختلف ایران از جمله سرمایه گذاری، صنعت هوایی، نفت و گاز، فناوری اطلاعات و گردشگری استفاده کند.
این دیپلمات بلندپایه ایرانی در مالزی گفت: شناسایی ظرفیت های موجود، نخستین گام است و امیدوارم بتوانیم این قدم را مستحکم و قوی برداریم.

افخم در پاسخ به سئوال خبرنگار مالزیایی در مورد کاهش قابل توجه صادرات روغن پالم این کشور به ایران طی سال های اخیر نیز گفت که این موضوع به همتای مالزیایی باز می گردد که فعالیت خود را آغاز کند و سهم خود را در بازار روغن ایران داشته باشد.
وی افزود: برخی هیات های تجاری نیز هستند که بر روی این موضوع کار خواهند کرد. امیدوارم دور جدیدی از گفت وگوها را داشته باشند و مالزی نیز در موضوعاتی مانند پالایشگاه که ایران تجربه خوبی در آنها دارد کار کنند و در آینده نیز از حوزه های جدید دیگر استفاده شود.

سفیر کشورمان خواستار حضور بیشتر مالزی در بخش اقتصاد، تجارت و سرمایه گذاری در ایران و همچنین اشتراک تجربیات بین دو کشور به عنوان دو کشور اسلامی شد تا از ظرفیت های موجود در جهان اسلام استفاده شده و شاهد فصل جدیدی از روابط بین دو کشور باشیم.

'روحانی عبدالکریم' وزیر زنان، خانواده و توسعه جوامع مالزی نیز در گفت وگو با خبرنگاران ضمن ابراز خوشحالی از انتصاب 'مرضیه افخم' به عنوان نخستین سفیر زن ایران پس از انقلاب اسلامی در کشور مالزی، گفت: رئیس جمهور ایران در حال گسترش مناسبات کشورش با جامعه جهانی است که انتخاب سفیر ایران در مالزی نمونه ای از این تلاش هاست.

وی همچنین گفت که افخم قرار است امروز (جمعه) با هدف اشتراک دانش و تجربه در بخش زنان و خانواده از وزارت زنان، خانواده و توسعه جوامع مالزی دیدن کند.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 509179

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =