رهبر: شنیده‎ام که می گویند لیست ائتلاف اصولگرایان ضعیف است/ اگرلیست دیگری هم ارائه می‌شد، معترض داشت

نماینده مردم تهران در مجلس نهم می‌گوید: نمی‌توانیم افراد را به اسم تندرو یا کندرو بودن از جبهه اصولگرایی جدا کنیم.

فاطمه رهبر در گفت و گو با خبرآنلاین درخصوص لیست ائتلاف اصولگرایان برای انتخابات مجلس دهم و نحوه انتخاب خود برای حضور در این لیست  گفت: بنده به عنوان عضو شورای مرکزی حزب موتلفه از سوی حزب متبوع خود به شورای ائتلاف اصولگرایان معرفی شدم و دوستان نیز با حسن نظر خود، بنده را در لیست نهایی خود قرار داده اند.

وی در پاسخ به این سئوال که نظرتان درباره انتقاداتی که به لیست ائتلاف اصولگرایان در حوزه انتخابیه تهران می شود، چیست؟، گفت: من هم شنیده ام که می گویند لیست ضعیف است اما طبیعتا ما چون در لیست قرار گرفته ایم هر نظری که بدهیم، اینگونه برداشت می شود که چون خودمان در لیست قرار داریم در حمایت از آن حرف می زنیم. اما در حقیقت اینگونه نیست بلکه این لیست حاصل خرد جمعی است.

نماینده مردم تهران درمجلس نهم با اشاره به فرآیند انتخاب نامزدهای نهایی لیست اصولگرایان خاطرنشان کرد: در این فرایند از کلیه گروه‌ها، تشکل ها و احزاب مختلف دعوت شد و حدود 200 نفر از مجموعه افراد پیشنهادی احزاب اصولگرا با توجه به شاخص ها و سوابقی که داشتند، تائید شدند.

وی افزود: در نهایت و پس از بررسی های کارشناسانه ای که صورت گرفت از این میان، تنها 30 نفر انتخاب شدند و طبیعتا 170 نفر نتوانستند در فهرست نهایی جا بگیرند.

وی تصریح کرد: البته اگر غیر از 30 نفر حاضر، از میان این افراد یک لیست 30 نفره  دیگری نیز تهیه می شد باز هم عده ای نسبت به آن انتقاد داشتند و به آن معترض می شدند. به طوری که اگر افراد باسابقه و با تجربه انتخاب می شدند، می گفتند چرا به جوان ها میدان نمی دهید و جوانگرایی نمی کنید! اگر از افراد جوان استفاده می شد، عده ای اعتراض می کردند که چرا افراد با تجربه را کنار گذاشته اید و چرخش نخبگان را نادیده گرفته اید! بنابراین این فرآيند نتیجه تلاشی است که در این مدت از سوی شورای ائتلاف و با در نظر گرفتن خرد جمعی و نظرسنجی انجام شده است و از این جهت خدا را شاکریم که اصولگرایان به وحدت رسیدند.

این عضو کمیسیون اصل نود تصریح کرد : پس از انتشار این لیست مشخص بود که جریان هایی در صدد تخریب آن و در جهت ایجاد تفرقه میان اصولگرایان بر آیند. البته این بد اخلاقی های سیاسی با نزدیک شدن به زمان برگزاری انتخابات بیشتر خواهد شد و ما باید سعی کنیم با هم افزایی بیشتر خطی که برای ایجاد تفرقه میان اصولگرایان دنبال می شود را ناکام بگذاریم.

رهبر همچنین در پاسخ به این سئوال که چرا چهره های معتدل کمتری در لیست انتخاباتی اصولگرایان دیده می شود، گفت: اینگونه نیست بلکه چهره های معتدل بسیاری در این لیست حضور دارند.

وی خاطرنشان کرد: جریان اصولگرایی جریانی متشکل از همه سلایق است و از سر خط تا انتهای خط همه در خط اصولگرایی قرار دارند و نمی توانیم قسمتی از این خط را به اسم تندرو، کندرو و معتدل برش بزنیم و از این جریان جدا کنیم . این تعریف، تعریف درستی از جریان اصولگرایی نیست بلکه اصولگرایی مجموعه افرادی هستند که به انقلاب اسلامی، مقام معظم رهبری و نظام اعتقاد دارند اما ممکن است با یکدیگر در برخی موارد اختلاف سلیقه هم داشته باشند اما همه باید در جهت هم افزایی و همگرایی بیشتر گام برداریم و به تقویت جبهه اصولگرایی کمک کنیم.

این نامزد ائتلاف اصولگرایان درانتخابات مجلس دهم در خصوص انصراف افرادی که نام آن ها در لیست ائتلاف اصولگرایان قرار نگرفته است، گفت: ما تشکیلاتی عمل می کنیم و همان تشکیلاتی که افراد را مجاب به ثبت نام در انتخابات کرده همان تشکیلات نیز ممکن است از آن ها بخواهد که برای جلوگیری از شکسته شدن آراء  از ادامه رقابت در انتخابات انصراف دهند. در حال حاضراین کار در حال انجام است.

29220

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 509175

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • حمید IR ۱۱:۲۰ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۵
    54 3
    ایراد شما قوی یا ضعیف بودن لیستتون نیست.ایراد شما اینه که نمیخواید قبول کنید اکثر مردم قبولتون ندارن.
  • بی نام IR ۱۵:۲۴ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۵
    11 5
    ازكي تاحالا كل مردم فتنه گرشده اندشما لازم نيست بجاي همه نظر بديد
  • سعید A1 ۰۸:۵۱ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۶
    3 0
    " بنده به عنوان عضو شورای مرکزی حزب موتلفه از سوی حزب متبوع خود به شورای ائتلاف اصولگرایان معرفی شدم و دوستان نیز با حسن نظر خود، بنده را در لیست نهایی خود قرار داده اند." آخی واقعا نبودن شما در مجلس فاجعه ای برای کشور است