ایرنا نوشت: سفیر ایران در عراق، در جشن سی وهفتمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی در محل سفارت ایران در بغداد، آمادگی ایران را برای همه گونه همکاری و تعامل جهت ایجاد امنیت بیشتر در منطقه اعلام و تاکید کرد، امنیت و رفاه منطقه بدون دخالت خارجی میسر است.

به گزارش ایرنا، حسن دانایی فر در این مراسم که جمعی از شخصیت های برجسته عراق از جمله نوری المالکی نخست وزیر سابق و دستکم 6 وزیر دولت فعلی عراق و نیز سفرا و روسای نمایندگی های خارجی مقیم بغداد حضور داشتند، یکی از مسائل اساسی و مهم امروز منطقه را امنیت دانست و افزود: جمهوری اسلامی ایران جهت همه گونه همکاری و تعامل برای ایجاد امنیت بیشتر در منطقه آمادگی کامل دارد.
وی با اشاره به تحولات اخیر منطقه، گفت: ایران باور دارد که امنیت و رفاه کشورهای منطقه بدون دخالت کشورهای خارجی میسر است و ملت ها و دولت ها توانایی اداره کشورهای خود را دارند.
سفیر ایران در بغداد، ایران و عراق را دو کشور بزرگ و دارای تمدنی کهن دانست و افزود ایران و عراق دارای روابطی متنوع و مستحکم و ممتاز هستند و در همین چارچوب ایران آماده انتقال تجربیات خود به عراق در همه زمینه هاست.
وی تاکید کرد که امنیت، توسعه و پیشرفت اقتصادی و وحدت اراضی عراق جزء باورهای خدشه ناپذیر ایران در قبال عراق است.
دانایی فر باردیگر آمادگی ایران را برای انتقال تجارب به عراق ، بویژه در شرایط سخت اقتصادی حال حاضر این کشور، اعلام کرد.
جشن انقلاب ایران بعد از ظهر پنجشنبه در محل سفارت ایران در بغداد و با حضور تعداد کثیری از شخصیت های برجسته سیاسی، علمای دینی، دیپلمات ها و سفرا و سران برخی احزاب این کشور برگزار شد.
به همین مناسبت، روز جمعه نیز مراسمی با حضور شخصیت های سیاسی عراق از جمله سران احزاب و جریان های سیاسی ، فرماندهان جنگ علیه داعش و سران عشایر و شخصیت های علمی و دانشگاهی و در روز شنبه نیز ویژه برنامه ای برای بانوان تدارک دیده شده است.

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 509139

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 2 =