ترجیع‌بند سخنان دولتی‌ها در حاشیه راهپیمایی امروز: "با صندوق‌های رای قهر نکنید"

مراسم بزرگداشت سی و هفتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در حالی برگزار شد که ژنرال‌های دولت یازدهم در تهران و سایر شهرهای کشور مردم را در این مراسم همراهی کردند.

به گزارش خبرآنلاین، سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی امسال یکی از معدود سالگردهایی بود که درست در میانه دو اتفاق مهم قرار گرفته و تحت تاثیر آنها بود. پیروزی مذاکرات هسته ای و اجرای برجام که کمتر از یک ماه پیش اتفاق افتاد و برگزاری انتخابات مجلس دهم و خبرگان که  کمتر از یک ماه دیگر برگزار خواهد شد؛ دو اتفاقی بودند که سایه آنها بر فضای راه پیمایی 22 بهمن امسال سنگینی می کرد.

از سخنان رییس جمهور گرفته (که طبق روال همه ساله سخنران این مراسم بود) تا دیگر اعضای دولت یازدهم که برای بزرگداشت سی و هفتمین سالگرد پیروزی انقلاب در تهران و دیگر شهرهای کشور در جمع مردم حاضر شده بودند؛ اشاره به پیروزی مذاکرات و از آن بیشتر شرکت پرشور در انتخابات ترجیع بند سخنانشان بود.

چه آنکه رییس جمهور امروز یک بار دیگر از مردم خواست که با صندوق‌های رای در روز 7 اسفند قهر نکنند و گفت: رای ما «نه» به کسانی است که می‎خواهند به قانون پشت کنند. سخنان امروز رئيس جمهور در جمع مردم راهپيمايي کننده در روز 22 بهمن، در سه بخش بود. «زمينه هاي پيروزي انقلاب اسلامي و چگونگي تداوم آن»، «دستاوردهاي توافق هسته اي» و همچنين «اهميت انتخابات».

رییس جمهور در بخشی از سخنانش گفت: در آستانه يک انتخابات سرنوشت ساز در روز 7 اسفند هستيم، اساس انقلاب، آزادي و حقوق اساسي مردم، اخلاق،اسلام و قانونمداري است. اين انقلاب همه مردم است و متعلق به هيچ جناح خاصي نيست. انقلاب از آن ملت ايران و ذيل اسلام و وحدت ملي تعريف مي شود. اين ميراث گرانبهاي انقلاب از آن ملت و همه آزادي خواهان جهان است و متعلق به هيچ حزب و جناحي نيست.

وی اظهار داشت: امروز روز تقابل جناح ها با يکديگر نيست. امروز همه بايد با هم دست به دست هم دهيم. چون هرگونه تقابل و منازعه خلاف منافع ملي است. براي توسعه کشور نياز به اجماع داخلي و برجام دو داريم. براي ساختن ايران بايد به يک اقدام مشترک ملي دست بزنيم.

دکتر روحانی افزود: هر کس امروز براي وحدت و پيشرفت و آرامش کشور تلاش کند، او انقلابي است. بايد يک اقدام مشترک ملي را براي وحدت و آشتي ملي به کار ببريم. انتخابات پيش رو مصداقي از گفت و گوي ملي است. انقلاب ما پاي صندوق آرا تبلور پيدا مي کند. هيچ کس نبايد با صندوق راي قهر کند. همه مردم به پاي صندوق ها بشتابند. همانطور که رهبري معظم فرمودند اگر کسي به حکومت و نظام نقدي هم دارد، نبايد با صندوق ها قهر کند.

اما این تاکیدی بود که امروز در سخنان بیشتر اعضای هیات دولت نیز به چشم میخورد. در جدول زیر اهم این اظهارات را از زبان دولتی بخوانید:

نام

عنوان

شهر

اظهار نظر

سیدمحمود علوی

وزیر اطلاعات

ساری

مردم در جمهوری اسلامی ایران اصالت دارند و منشا قدرت هستند. قرآن علاوه بر این که اصالت را به مردم می دهد ، تاکید می کند که اگر پیامبرید و اگر قدرت دارید و وزیرید ، وکیلید ، فقیه هستید یا مرجع برای مردم قیافه نگیرید وگردن فرازی نکنید.هر رای مردم ایران در این انتخابات تیری بر قلب دشمنان خواهد بود.

مصطفی پورمحمدی

وزیر دادگستری

کرمان

دولت دنبال مجلس سالم، قوی، دلسوز و پایبند به منافع و آرمان های ملت و انقلاب است. افراد خوب، اصلح، شایسته، صادق ها، شناخته شده ها و وفاداران را با سابقه روشن انتخاب کنیم.باید تلاش کنیم مجلس خوبی درست شود ما نمی گوییم همفکر دولت باشد اما مجلسی باشد که در راستای خدمت به دولت همراهی کند تا نفعش به مردم برسد.

محمد نهاوندیان

رییس دفتر ریس جمهور

زنجان

صحنه انتخابات همانند مراسم پرشکوه و عزت آفرین راهپیمایی 22 بهمن باید حامل پیام انسجام و وحدت به جهانیان باشد. انتخابات ؛ شعور سیاسی را در جامعه نشان می دهد.نباید از انتخابات بوی تفرقه به مشام برسد. جوان امروز همانند جوانان دوران انقلاب، استقلال را دوست دارد ، آزادی را ارج می نهد، جمهوری اسلامی را حراست می کند و برای اسلامیت نیز جان می دهد.

محمدباقر نوبخت

سخنگوی دولت

شیراز

انقلاب اسلامی ایدئولوژی جدیدی را به دنیا عرضه کرد و تصور این که دین جایگاهی در اداره جامعه ندارد، تفکر لیبرالیسم و کمونیسم را بی اعتبار نشان داد. اسلام حقیقی اسلامی است که در عرصه دفاع مقدس از منافع ملی ایران دفاع کرد و با مذاکرات منطقی زنجیرهای ناعادلانه و ظالمانه را از پای ملت ایران برداشت به گونه ای که امروز جهان، ایران را تکریم و اسلام جعلی داعش را تقبیح می کند.

علی شمخانی

دبیرشوراری عالی امنیت ملی

یزد

جمهوری اسلامی ایران امروز با ثبات ترین، مقتدرترین و مستقل ترین کشور در باور حکومت ها و ملتهای منطقه ای و فرامنطقه ای است. در ایران پس از انقلاب، حکومت، خاندانی و خانوادگی نیست و این درحالی است که هنوز در منطقه ما حکومت های موروثی وجود دارد.

اکبر ترکان

مشاور رییس جمهور و دبیر مناطق آزاد تجاری

کیش

قهره کردن با صندوق های رای در انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری کار اشتباهی است. همه باید با تمام سلایق پای صندوق های رای حضور داشته باشند و با انتخاب فرد اصلح در سرنوشت و آینده کشور نقش موثری داشته باشند.

مسعود سلطانی فر

معاون رییس جمهور و رییس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری

کیش

 از 22 بهمن 57 تا جنگ تحمیلی اگر حضور مردم نبود انقلاب و مسیر جمهوری اسلامی به خطر می افتاد. انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری از اهمیت بسزایی برخوردار است و مردم باید با حضور خود در پای صندوق های رای برای آینده سیاسی کشور تصمیم بگیرند. 

علی جنتی

وزیر ارشاد

زاهدان

 امروز شیعه و سنی با وحدتی چشمگیر در راهپیمایی ۲۲بهمن حضور یافتند. همه مسئولین از هر حزب و جناحی امروز با حضور خود در راهپیمایی۲۲بهمن پایبندی خود را به نظام و انقلاب به اثبات رساندند. توفیقات اخیر دولت در به نتیجه رسیدن گفت‌وگوهای مربوط به برجام، شور و شعف خاصی به راهپیمایی امسال بخشید.

اسحاق جهانگیری

معاون اول رییس جمهور

تهران

دو انتخاب مهم پیش رو داریم؛ انتخابات مجلس که جایگاه مهمی در نظام تصمیم گیری ایران دارد و مجلس خبرگان رهبری هم که مهم است و فکر می کنم مردم حتما در انتخابات حضور پیدا خواهند کرد. مردم از بین نامزدهای انتخابات آنهایی را که فکر می کنند برای حل مشکلات کشور بهتر می توانند، کار و کمک کنند تا مسایل حل شود حتما آنها را انتخاب کنند. 

عبدالرضا رحمانی فضلی

وزیر کشور

تهران

راهپیمایی 22 بهمن امسال بار دیگر نشان داد که مردم جمهوری اسلامی ایران با وجود توطئه دشمنان همچنان پای آرمان های انقلاب اسلامی، امام(ره) و رهبر معظم انقلاب و نظام ایستاده اند.

علی اکبر صالحی

رییس سازمان انرژی اتمی

تهران

حضور مردم در راهپیمایی 22 بهمن را بانشاط، قدرتمند ،اعتماد آفرین و پررنگ دانست. ملت مسئولیت خود را به خوبی می داند و در 37 سال نیز به این مسئولیت اهتمام و عمل کرده است و در زمان انتحابات نیز این مسئولیت را مورد توجه قرار خواهد داد. 

علی اصغر فانی

وزیر آموزش و پروش

تهران

امسال حضور مردم پرشور تر و باشکوهتر از گذشته است و این حضور پرشور مردم نوید برگزاری انتخاباتی حماسی و حداکثری را در اسفندماه می دهد. عملکرد مثبت و منطقی دولت تدبیر و امید، زمینه مناسب برای حضور باشکوه و پرشور مردم در راهپیمایی یوم الله 22 بهمن و همچنین دو انتخابات مهم پیش رو را فراهم کرده است. 

علی هاشمی

وزیر بهداشت

تهران

امروز نه تنها هیچ ایرانی نیازمند دریافت خدمت از خارج مرزهای ایران نیست، بلکه دانشمندان و پزشکان ایرانی در اقصی نقاط دنیا باعث افتخار کشور هستند.بعد از پیروزی انقلاب در هیچ دوره‌ای حوزه سلامت جزء اولویت‌ها نبود، اما در این دوره رییس جمهور یکی از سه اولویت مهم خود را حوزه سلامت قرار داده است.

شهیندخت مولاوردی

معاون ریییس جمهور در امور بانوان

تهران

امروز روز جشن ملی و روز استقلال و آزادی ملت ایران است و همگام با همه مردم در این جشن بزرگ شرکت کرده ایم.

محمود گودرزی

وزیر ورزش و جوانان

تهران

با حضور در راهپیمایی امروز و حضور در جشن انقلاب اسلامی، باز هم به همراهی و همدلی با آرمان های امام تاکید می شود تا تجدید میثاق مجددی با رهبر معظم انقلاب باشد.

الهام امین زاده

معاون حقوقی رییس جمهور

تهران

امیدواریم مردم با انتخاب صحیح بتوانند نمایندگانی کارآمد، کار‌شناس، باتجربه، مردمی و دردآشنا انتخاب کنند که صرفا اهداف سیاسی یا شخصی نداشته باشند.

علی زنگنه

وزیر نفت

تهران

بخشی از حضور مردم در راهپیمایی امسال به دلیل موفقیتی است که در بحث هسته‌ای بدست آورده‌اند. ملت ایران در مقابله با دشمنان و مخالفان در زمینه مباحث هسته‌ای با عبور از مرحله سنگین و از گردنه مخالفت‌ها توانست پیروز بیرون آید.

عباس آخوندی

وزیر راه و شهرسازی

تهران

قطعا حضور گسترده مردم در راهپیمایی 22 بهمن نشان دهنده یکپارچگی ملی و امید ملت برای ساختن آینده است . حضور مردم در راهپیمایی 22 بهمن مقدمه ای برای مشارکت حداکثری در انتخابات مجلس و خبرگان خواهد بود، افزود: من فکر می کنم مشارکت حداکثری اصلی ترین راهبردی است که همه باید آن را دنبال کنیم.

27214

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 509070

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 5 =