حمله شاهزاده اردنی به شیخ بحرینی/اتهام دست داشتن در شکنجه بازیکنان بحرینی

تسنیم نوشت:نامزد اردنی انتخابات ریاست فدراسیون جهانی فوتبال از دیگر نامزد آسیایی این انتخابات به شدت انتقاد کرد.

شاهزاده علی‌‌ بن‌حسین رئیس اتحادیه فوتبال اردن که یکی 5 نامزد ریاست فیفا است، در جدیدترین اظهارات خود به انتقاد شدید از شیخ سلمان بن‌ابراهیم آل‌خلیفه رئیس 49 کنفدراسیون فوتبال آسیا و دیگر نامزد این انتخابات پرداخت.

بن‌حسین معتقد است که شیخ سلمان در جریان سرکوب و شکنجه ورزشکاران بحرین از جمله بازیکنان فوتبال که در سال 2011 در اعتراضات ضد دولتی همراه دیگر مردم این کشور بوده‌اند، نقش داشته است.

شیخ سلمان قبلاً به این متهم شده بود که در ماجرای سرکوب محاکمه، شکنجه و زندانی کردن ورزشکاران بحرینی در سال 2011 نقش داشته، البته وی این موضوع را رد کرد. این در حالی است که تاکنون چند روزنامه معتبر انگلیسی درباره نقش رئیس بحرین AFC در ماجرای سال 2011 مطالبی را منتشر کرده‌اند.

بن‌حسین که در انتخابات چند ماه قبل فیفا جدی‌ترین رقیب سپ بلاتر بود، در پاسخ به سوالی درباره اتهامات وارد شده به رقیبش گفت: «شیخ سلمان کسی بود که در آن زمان از بازیکنان خودش هم حمایت نکرد.»

شیخ سلمان به همراه جانی اینفانتینو، دو نامزدی هستند که گفته می‌شود از شانس بیشتری نسبت به شاهزاده علی‌‌ بن‌حسین 39 ساله (رئیس اتحادیه فوتبال اردن)، موسیما گابریل «توکیو» 62 ساله (تاجر اهل آفریقای جنوبی)، ژروم شامپاینه 57 ساله (عضو پیشین فیفا) برای نشستن روی مسند ریاست فیفا برخوردارند.

نزدیک به چهار ماه قبل نیز کنگره بین المللی اتحادیه کارگری (ITUC) از احتمال کاندیداتوری شیخ سلمان بن‌ابراهیم آل‌خلیفه بحرینی، رئیس کنفدراسیون فوتبال آسیا (AFC) برای انتخابات پیش‌روی ریاست فیفا ابراز نگرانی جدی کرده بود.

قرار است انتخابات ریاست فیفا در تاریخ 26 فوریه 2016 (7 اسفند 94) در شهر زوریخ سوئیس با حضور 209 اتحادیه عضو فیفا برگزار شود.

251 43

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 509067

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 12 =