توافق هسته ای نشانه پیروزی عقلانیت  بر افراطی‌گری بود

معاون استاندار بوشهر گفت: پیروزی عقلانیت و استدلال بر رویکرد افراطی‌گری، آشکارسازی توانمندی دیپلماسی ایران در سایه وحدت مردم توانمند، اندیشمند و معتقد بوده است.

به گزارش خبرآنلاین، فتح‌الله حقیقی پیش از ظهر امروز در اجتماع پرشور راهپیمایان شهر گناوه با تبریک دهه فجر اظهار داشت: دهه فجر یادآور اقتدار، ایثار، استقلال، آزادی‌خواهی، دین‌مداری، استبداد‌ستیزی، انسجام، اتحاد و وحدت ملت قهرمان ایران است.

وی بابیان اینکه شایستگی هر جامعه را مردم آن رقم می‌زنند، بیان کرد: مردم سرافراز ایران با حماسه خود در این دهه تحت رهبری امام، شایستگی خود را به دنیا ثابت کردند.

معاون استاندار بوشهر گفت: مردان و زنان ایران نشان دادند که به راه و منش امام پایبند بوده و با ظلم، بیداد و هر نوع استبداد مبارزه کرده و در مصالح و منافع ملی، اتحاد و وحدت خود را حفظ می‌کنند و در اهداف الهی خود ثابت‌قدم هستند.

حقیقی بیان داشت: به گواه تاریخ در دنیا انقلاب‌های زیادی رخ داده اما بعضی از آن‌ها قبل از آنکه تصمیم خود را عملی کنند شکست خوردند، برخی در حین انقلاب و برخی انقلاب‌ها نیز پس از آنکه حکومت گذشته را ساقط کردند در ادامه مسیر دچار مشکل شدند و لاجرم تن به شکست دادند.

وی ادامه داد: اما انقلاب ایران به رهبری امام عزیز و پس از آن به رهبری مقام معظم رهبری متفاوت از همه این انقلاب‌هاست و در چرایی این موضوع باید گفت جنش انقلاب‌هایی که شکست خوردند هدفشان امیال دنیوی بوده است، انقلاب ما برخلاف همه، هدفش اصلاح دنیا، بسط عدالت و با انگیزه الهی بوده است لذا در شکل و ماهیت انقلاب ما و دیگران تفاوت بسیاری وجود دارد.

معاون سیاسی امنیتی استاندار بوشهر با تشریح ویژگی‌های امام (ره) بیان کرد: ایشان در تمام امور رضایت خداوند مدنظرشان بود و آنچه امام را با دیگر رهبران انقلاب‌ها متفاوت می‌کند این است که مکتب سیاسی امام بر اساس مکتب دینی و الهی پایه‌ریزی شده بود و امام همواره معتقد بود که تمام عالم در محضر خداست و هر کاری باید در راستای رضایت او باشد.

حقیقی گفت: امام به تأسی از جد بزرگوارشان حضرت علی (ع) گرایش به مردم را حق‌گرایی می‌دانستند و از تکریم شعاری مردم پرهیز می‌کردند و صداقت، راستی، صراحت، شهامت و شجاعت در گفتار و عمل داشتند.

وی بیان داشت: اینکه بعد از بیش از دو دهه از حالت امام اندیشه‌های او همچنان زنده پویاست نشان‌دهنده جاودانه ماندن اندیشه و فکر امام و نشان از ویژگی مردم‌داری ایشان است.

معاون سیاسی استاندار بوشهر بابیان اینکه امام جوان‌گرا بود و جوانان دیروز عاشقانه گوش‌به‌فرمان او بودند، تصریح کرد: امروز نیز عاشقانه گوش‌به‌فرمان جانشین ایشان هستند و این امر نشان‌دهنده آن است که این بزرگواران خلق‌وخوی جوانی داشته و دارند.

حقیقی بابیان اینکه امام معتقد بودند رمز پیروی انقلاب، وحدت است، اضافه کرد: یکی از آفت‌های بزرگ تاریخی گسست بین دولت و ملت‌ها بوده است، امام عزیز از همه ظرفیت‌ها استفاده کردند و توانستند این گسست را از بین ببرند و همیشه تأکید داشتند مواظب باشید زاویه‌ای بین دولت و ملت ایجاد نشود.

وی گفت: مقام معظم رهبری به‌منظور ایجاد ارتباط بین دولت و ملت با هوشیاری تمام امسال را سال همدلی هم‌زبانی نام‌گذاری کردند و گذشتن از گردنه‌های پرپیچ‌وخم، توفیقات امروز در سایه وحدت، اتحاد و انسجام بوده است.

معاون استاندار بوشهر افزود: در موضوع هسته‌ای، توفیق حاصل‌شده لطف خداوند، راهبری حکیمانه مقام معظم رهبری، تدبیر دولت و تلاش فرزندان دیپلماسی و ایستادگی و دعای مردم بوده است.

حقیقی گفت: اینک ثابت شد مردم ایران قادرند که منافع و امنیت و اقتدار ملی را حفظ کرده، در مقابل تهدیدکنندگان بایستند و اهداف ملی خود را در خارج از مرزها پیگیری کنند.

وی افزود: پیروزی عقلانیت و استدلال بر رویکرد افراطی‌گری، آشکارسازی توانمندی دیپلماسی ایران در سایه وحدت مردم توانمند، اندیشمند و معتقد بوده است.

معاون استاندار بوشهر خطاب به مردم گفت: مردم عزیز بدانید همه دولت معتقد است توان دولت در سایه سرمایه‌های اجتماعی است و موفقیت‌های دولت نیز با همکاری و در صحنه بودن مردم و حمایت‌های مقام معظم رهبری حاصل‌شده است.

حقیقی افزود: مردم عزیز بدانید یکی از نمودهای اتحاد، وحدت و اقتدار ملی تماشاچی نبودن مردم در منافع و مصالح ملی نظیر انتخابات است، انتخابات ارتقا مقوم‌های همدلی و هم‌زبانی که عبارت از اعتماد، رضایت و مشارکت است.

وی بیان داشت: هدف انتخابات این است که سالم، رقابتی، پرشور و در امنیت برگزار شود، کاندیداها و هواداران آن‌ها، از سخنان هیجانی و احساسی، از ورود به اموری که در وظایفشان نیست، دادن وعده‌ای که امکان تحقق آن نیست، و تخریب رقیب بپرهیزند و مردم نیز هرگونه مسائل مربوط به انتخابات را از زبان مسئولان انتخابات بشنوند.

معاون استاندار بوشهر بابیان اینکه قدر انقلاب خود را بدانید، اظهار داشت: بدانید برای حفظ استمرار این انقلاب 230 هزار شهید و هزاران آزاده و جانباز تقدیم شده است.

حقیقی با اشاره به تهدیدات دشمن افزود: تهدیدات اجتماعی، فرهنگی، ساخت محیط پرتنش و ناآرام و فلج‌کننده، کاستی‌ها و آسیب‌های اجتماعی، افزایش کاستی و آسیب و کاهش سرمایه‌ها، آموزش و تربیت عناصر تندرو ازجمله تهدیدات دشمن است.

وی ادامه داد: کاهش عامدانه و مصنوعی قیمت نفت، رقابت خصمانه در صادرات، ناامن جلوه دادن سرمایه‌گذاری در ایران، هدف قرار دادن نظام بانکی، صادرات، واردات از جمله تهدیدات اقتصادی و ایجاد تفکر تکفیری در مقابل تفکر اسلام ناب محمدی از تهدیدات ایدئولوژیک علیه ایران است.

حقیقی بیان کرد: یکی از ظرفیت‌سازی پس از رجام، شناخت قابلیت‌های استان، شهرستان و برنامه‌ریزی به‌منظور ارتقا جایگاه آن شهرستان است.

وی در ارتباط با طرح‌های عمرانی در گناوه گفت: یکی از محورهای مهم عمرانی در گناوه، راه‌سازی و قابلیت‌های تجاری و گردشگری است که همه این موارد مهم است.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 509033

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =