مهر نوشت: معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به روند مناسب برگزاری جشنواره موسیقی فجر در سال جاری از تلاش دبیرخانه جشنواره برای حذف بلیت های اهدایی و مهمان در سال آینده خبر داد.

علی مرادخانی معاون امور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بامداد روز پنجشنبه ۲۲ بهمن ماه  بعد از پایان کنسرت ارکستر سمفونیک تهران که چهارشنبه شب ۲۱ بهمن ماه در چارچوب سی و یکمین جشنواره موسیقی فجر به صحنه رفت در پاسخ به درباره ارزیابی کلی وی از تغییرات جشنواره نسبت به دوره های گذشته گفت: نسبت به دوره های قبل اتقاقات بسیار خوبی افتاده و تقریبا تمامی تالارهای ما در حوزه فروش بلیت با استقبال بسیار خوبی از سوی مخاطبان مواجه شده و مردم به سمت جشنواره آمده اند.

وی ادامه داد: امیدوارم که این نگاه و نگرش را در سال های آتی هم داشته باشیم و هنرمندان مشارکت بیشتری داشته باشند و کارهای بیشتری هم در این رویداد مهم مطرح شود. در حال حاضر بیش از ۸۰ نفر از سرآمدان حوزه موسیقی در بخش داوری جشنواره حضور دارند و افرادی که معمولا دوست داریم در جشنواره موسیقی فجر حضور داشته باشند با بدنه جشنواره همکاری دارند. پیام تصویری استاد حسین علیزاده که ابتدای کنسرت ارکستر سمفونیک تهران برای مخاطبان پخش شد نشان دهنده همدلی است که بین هنرمندان به وجود آمده است.

معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان کرد: به هر ترتیب ما مشکلاتی هم داریم که امیدوارم سال آینده وجود نداشته باشد. یکی از این مشکلات بحث بلیت اهدایی است که امیدوارم سال آینده اساسا بلیت اهدایی نداشته باشیم زیرا این موضوع باعث می شود که علاقه مندان کمتری بتوانند از اجراهای ما استفاده کنند. اگر چه قدم همه مهمانان روی چشمان ماست اما بعضا دیده می شود که در مواردی همین جای خالی کنسرت ها متعلق به بلیت های اهدایی است که مخاطبان آن به هر دلیل علیرغم دریافت بلیت به مکان اجرا نیامدند.

تفکر ارزشی و انقلابی جزو هنجارهای ماست

مرادخانی در بخش دیگری از صحبت های خود با اشاره به حضور آثار و گروه های موسیقایی با مضامین انقلاب اسلامی و مرتبط با دهه فجر در جشنواره موسیقی فجر تصریح کرد: من در مورد هنر اساسا اینکه بخواهیم شعارگونه با ماجرا برخورد کنیم قبول ندارم. من بر این باورم که ذات هنر باید با انقلاب اسلامی عجین باشد. شما با نمادسازی نمی توانید وانمود کنید که فلان اثر همان چیزی است که در نماد نشان داده شده است. من معتقدم این ذات آن اثر هنری است که باید نشانه هایی از انقلاب اسلامی داشته باشد. ما باید در حوزه هنر به گونه ای رفتار کنیم که رگه های آن تفکر ارزشی، انقلابی که جزو هنجارهای ماست در ذات هنر و هنرمند وجود داشته باشد. به اعتقاد من از این منظر جشنواره موسیقی فجر در این زمینه خوب کار کرده است و امیدوارم روزی برسد که این نوع دیدگاه را بتوانیم در همه ابعاد نشان دهیم. من هم معتقدم که باید در حوزه های اجرایی نیز هر از چندگاهی کارهای مختلفی انجام پذیرد و یادمان نرود که بر اساس نمادها و ذکرهای روزهای منتهی به پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی کارهایی را انجام دهیم که این سرودها و نمادها از ذهنمان بیرون نرود.

وی  با اشاره به انتقاد برخی از بزرگان موسیقی ایران از جمله حسین علیزاده و عدم حضورش در این دوره از جشنواره گفت: نظر استاد علیزاده برای ما بسیار محترم است اما ما هم تلاش خود را انجام می دهیم که در طول سال و نه این ۱۰ روز به موسیقی احترام بگذاریم و کاری کنیم که برای بالندگی موسیقی ایران اتفاقات بسیار ارزشمند تر و بهتری بیفتد. برای ما مهم این است که دنبال ارائه های مناسب و ارزشمند از هنرمندان بزرگ موسیقی این سرزمین باشیم و به نظر می رسد بر این اساس به جلو برویم خیلی ها متوجه ارزش های این جشنواره می شوند و از این به بعد هم ماجرا را بهتر می بینند.

۵۸۵۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 509026

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =