شمخانی در یزد: حکومت در ایران پس از انقلاب، خانوادگی نیست/ دولت بعد برجام به معیشت مردم بپردازد

ایرنا نوشت: دبیر شورای عالی امنیت ملی با اشاره به لزوم اجرایی شد سیاست های اقتصاد مقاومتی در جامعه گفت: مردم یزد و فرهنگ دیرینه آنان الگوی موفق اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی است.

دریابان علی شمخانی ظهر امروز پنجشنبه در اجتماع راهپیمایان روز ۲۲ بهمن در یزد با تاکید بر اینکه ایران امروز با ثبات ترین، مقتدرترین و مستقل ترین کشور در باور حکومت ها و ملتهای منطقه ای و فرامنطقه ای است، این قدرت را ناشی از اتکا به مردم توصیف کرد و گفت: در ایران پس از انقلاب، حکومت، خاندانی و خانوادگی نیست و این درحالی است که هنوز در منطقه ما حکومت‌های موروثی وجود دارد.

دبیر شورای عالی امنیت ملی با اشاره به اینکه مردم در ایران قدرت اصلی حکومت به حساب می‌آیند گفت: ایران امروز کشوری هسته‌ای است و در علوم مختلف از جمله نانو از برترین‌های جهان به حساب می‌آید و امروز ۹۰ درصد از تولیدات کشاورزی مورد نیاز در داخل کشور تولید می‌شود.

شمخانی با بیان اینکه اصلیترین مساله امروز کشور، اقتصاد و مشکلات معیشتی است افزود: اکنون مذاکرات هسته‌ای به نتیجه رسیده و با رفع یکی از ظالمانه‌ترین تحریم‌ها، فرصت خدمت به حوزه اقتصاد را بیش از پیش برای کشور فراهم کرده است.
وی ادامه داد: کشورمان نیازمند تمرکز و حمایت از قوه مجریه و دولت برای حل این چالش و مشکلات اقتصادی است.
وی با تاکید بر اهمین انسجام و وحدت حول محور مقام معظم رهبری گفت: نیازمند کمک به دولت برای عبور از این شرایط حساس هستیم.

دبیر شورای عالی امنیت ملی تصریح کرد: راه انقلاب، ولایت، امام خمینی (ره)، مشارکت بخشی به مردم و تاکید بر حل دشواری‌های اصلی باید در آینده مدنظر قرار گیرد.
شمخانی در ادامه اظهار داشت: بهمن امسال پس از تجمع‌های مردمی در طول سال از جمله ایام محرم و روز قدس، پرشکوه‌تر از سابق تداوم می‌یابد و مردم پیش از آغاز سال نو مجلس‌هایی ضد نفوذ را در سرتاسر ایران رقم خواهند زد.


وی با اشاره به گذشت ۳۷ سال از انقلاب اسلاتمی ایران گفت: مردم ایران در این انقلاب به تبعیت از مرشد و مراد خود امام خمینی (ره) نه فقط علیه رژیم ستمشاهی بلکه به منظور برقراری حکومت اسلامی قیام کردند و شعار لااله الا لله را با نفی طاغوت و استقرار جمهوری اسلامی ایران با پایمردی پایه گذاری کردند.
وی افزود: جمهوری اسلامی ایران ثمره انقلابی بود که از بدو پیروزی تاکنون به دلیل اتکا به مردم بر خلاف دشمنی‌های منطقه‌ای و جهانی به عنوان الگوی یک حکومت دینی باقی ماند و تا سپردن حکومت به صاحب اصلی آن امام زمان (عج) استمرار پیدا خواهد کرد.

دبیر شورای عالی امنیت ملی با بیان اینکه استقلال جمهوری اسلامی در ۳۷ سال گذشته مورد تعرض قرار گرفته است تا به مدار چرخش پیش از خود بازگردد گفت: در این راستا یا از درون استحاله را دنبال کردند، یا جنگ را تحمیل کردند و یا با محاصره و تحریم به دنبال مستهلک کردن ارزش‌های انقلاب رفتند اما به نتیجه نرسیدند و بهترین شاهد آن حضور میلیونی ملت در سراسر ایران در روز ۲۲ بهمن است.

شمخانی افزود: هر چند دشمنان توانستند مشکلاتی برای کشورمان ایجاد کنند اما جمهوری اسلامی ایران همچنان به عنوان الگوی حکومت دینی در منطقه خاورمیانه باقی ماند و حضور نیروهای ارزشی، انقلابی و باورمند در حوزه‌های سیاسی، امنیتی و دفاعی در مقاطع پرخطر تجربه‌های گرانقدری را در حفظ استقلال جمهوری اسلامی ایران به اثبات برساند.

دبیر شورای عالی امنیت ملی با اشاره به دوران ستمشاهی در ایران اظهار کرد: انتخابات مجلس در آن دوران، انتخاباتی شکلی و ظاهری بود و مردم نقشی در انتخاب افراد نداشتند؛ ایران در منطقه بیش از آنکه جایگاه هویتی داشته باشد، ژاندارم منطقه بود و مهره‌هایش را قدرت‌های بین المللی مشخص می‌کردند.
شمخانی با بیان اینکه در آن زمان ایران جایگاهی در توسعه علم و دانش و رشته‌های دانش بنیان نداشت، ادامه داد: در عوامل اقتصادی هم در آن زمان با وجود منابع نفتی، ثروت بین خاندان سلطنتی توزیع می‌شد و اختلاف طبقاتی شدیدی در جامعه حاکم بود.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 509004

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 0 =