حجت الاسلام حسن روحانی بار دیگر از مردم خواست که با صندوق‌های رای در روز 7 اسفند قهر نکنند و گفت: رای ما «نه» به کسانی است که می‎خواهند به قانون پشت کنند.

به گزارش خبرآنلاين، سخنان امروز رئيس جمهور در جمع مردم راهپيمايي کننده در روز 22 بهمن، در سه بخش بود. «زمينه هاي پيروزي انقلاب اسلامي و چگونگي تداوم آن»، «دستاوردهاي توافق هسته اي» و همچنين «اهميت انتخابات».

حجت الاسلام حسن روحاني در ابتدای سخنانش ضمن تبریک سي و هفتمين سالگرد پيروزي انقلاب به ملت، رهبري و همه آزادي خواهان جهان و با فرستادن درود به روح امام خمینی (ره)، شهداي انقلاب و دفاع مقدس و امام زمان(عج) گفت: 37 سال پيش در چنين ايامي قيام مردم ايران براي به دست آوردن سرنوشت کشور به نتيجه رسيد و آنان بر استبداد و خودکامگي پيروز شدند. اين در حالي است که در انقلاب مشروطه به چنين دستاوردي نرسيديم.

وي با اشاره به اينکه دهها سال بود که قدرت هاي خارجي بويژه آمريکا بر مردم ايران مسلط بودند، ادامه داد: مردم ديگر توان تحمل استبداد و سلطه خارجي را نداشته و به دنيال آرمان استقلال، آزادي و جمهوري اسلامي ايران بودند و در قالب همين سه شعار توانستند استقلال خود را به دست آورده و به سلطه خارجي پايان داده و آزادي را به دست آورند تا در چارچوب اسلام و ارزش‌هاي ديني، نظامي را که خواست مردم بود با راي قاطعشان بر پا کنند

اهم سخنان وی از این قرار است:

** ترکيبي که امام براي ما بيان کرد، يعني جمهوري اسلامي، نه يک کلمه کم و نه يک کلمه بيش، منجر به تحول بزرگي در جامعه ما شد و مردم به خواست دهها ساله خود رسيدند.

**انقلاب اسلامي  تنها يک انقلاب اسلامي نيست. مساله مهم اخلاق است که بر سياست مقدم است. امام با اخلاق اسلامي توانست هنرمندانه انقلاب را از کنار نفرت و انتقام عبور دهد و اگر اين کار هنرمندانه امام نبود، کشور ساليان دراز مبتلا به جنگ داخلي مي شد. اين مردم بودند که با راهبري امام و اخلاق اسلامي، گل را بر لوله هاي تفنگ زده و جاذبه انقلاب را نشان دادند.

**انقلاب ما براي تثبيت خود و جلوگيري از نفوذ بيگانگان، قربانيان فراواني داده است. امروز با پيروزي بزرگ ملت ايران در توافق هسته اي همه جهانيان فهميدند که اين ملت بزرگ و عظيم، نه تنها در ميدان جنگ و دفاع بلکه در عرصه ديپلماسي و منطق و استدلال نيز قدرت توافق دارد و مي تواند انسجام و وحدت ملي خود را در سايه هدايت هاي رهبري حفظ کرده و قطعنامه هاي شوراي امنيت و شوراي حکام عليه ايران را لغو کند و به تاريخ بسپارد.

**ملت ايران ثابت کرد آنچه که عليه ايران درباره تهديد منطقه مي گفتند، دروغ بود.

**در بهار سي و هشتم اين انقلاب، بايد ببينيم که چگونه در اين سالها توانستيم در برابر همه مشکلات ايستادگي کنيم. انقلاب ما در پناه اسلام و حمايت مردم توانست از همه مشکلات عبور کند. امروز وظيفه تک تک ما اين است که از اين انقلاب شکوهمند دفاع کنيم. بين انقلاب و اعتدال، بين انقلاب و اصول و اصلاح فاصله اي نيست. اصولگرا و اصلاح طلب و اعتدالي واقعي، همه در اين انقلاب هستند. بايد زبان انقلاب را به روز کنيم.

** ما اهل مذاکره و گفت و گو هستيم. انقلابي در عصر ما يعني اهل مقاومت و مشارکت و اهل اميد و نشاط، يعني اهل سازندگيو  پيشرفت. انقلابي امروز مي خواهد ايران را بساز و به ايران منزلت بيشتري دهد و چهره رحماني اسلام را نشان دهد و بگويد آنها که به دروغ در منطقه دم از اسلام مي زند، هيچ بويي از اسلام نبرده اند.

** امروز شوراي حکام آژانس و افکار عمومي جهان پذيرفته است که تبليغات استکبار جهاني و صهيونيست عليه ايران دروغ بودهو مردم ايران صلح خواه هستند و براي ثبات و امنيت منطقه در جهان تلاش مي کنند.

**با اقتصاد مقاومتي ايراني آباد خواهيم ساخت. ما توان اين را داريم که با دنيا در عرصه اقتصادي رقابت کنيم.

**هوش و توان و استعداد جوانان ما و امکانات کشور ما، ما را به عرش پيشرفت مادي و معنوي مي تواند برساند. در برنامه پنج ساله ششم هم رهبري دستور دادند به رشد 8 درصدي برسيم. براي اين کار بايد تمام سرمايه داخلي ما فعال شود.

**{با برشماري دستاوردهاي صنعتي و کشاورزي در ايران} مي توانيم در بخش هاي مختلف به نقطه اي برسيم که به خودمان متکي باشيم.

** ميليون نفر را تحت پوشش بيمه سلامت قرار داده ايم در سال آينده رفاه قابل توجهي براي بازنشستگان خواهيم داشت و پاداش فرهنگيان بازنشسته را پرداخت مي کنيم.

**دولت در کنار مردم مي تواند مشکلات را حل کند. سال آينده سال پيشرفت ملت ايران به حول و قوه الهي خواهد بود.

**در آستانه يک انتخابات سرنوشت ساز در روز 7 اسفند هستيم، اساس انقلاب، آزادي و حقوق اساسي مردم، اخلاق،اسلام و قانونمداري است. اين انقلاب همه مردم است و متعلق به هيچ جناح خاصي نيست. انقلاب از آن ملت ايران و ذيل اسلام و وحدت ملي تعريف مي شود. اين ميراث گرانبهاي انقلاب از آن ملت و همه آزادي خواهان جهان است و متعلق به هيچ حزب و جناحي نيست.

**امروز روز تقابل جناح ها با يکديگر نيست. امروز همه بايد با هم دست به دست هم دهيم. چون هرگونه تقابل و منازعه خلاف منافع ملي است. براي توسعه کشور نياز به اجماع داخلي و برجام دو داريم. براي ساختن ايران بايد به يک اقدام مشترک ملي دست بزنيم.

**هر کس امروز براي وحدت و پيشرفت و آرامش کشور تلاش کند، او انقلابي است. بايد يک اقدام مشترک ملي را براي وحدت و آشتي ملي به کار ببريم. انتخابات پيش رو مصداقي از گفت و گوي ملي است. انقلاب ما پاي صندوق آرا تبلور پيدا مي کند. هيچ کس نبايد با صندوق راي قهر کند. همه مردم به پاي صندوق ها بشتابند. همانطور که رهبري معظم فرمودند اگر کسي به حکومت و نظام نقدي هم دارد، نبايد با صندوق ها قهر کند.

**اگر کسي گله اي دارد، اگر شهروند و يا جريان سياسي، ناملايماتي ديده است، بايد فعالانه پاي صندوق راي برود. امروز بايد بدانيم که راي شما ملت، حرف آخر را خواهد زد.

** در ايران، منطقه و جهان، راي شهروندان ما اعم از اقوام مختلف، مي تواند راهگشا باشد. راي شما در 7 اسفند، راي به اميد و  عقلانيت و قانون و دفاع از حقوق ملت است. راي 7 اسفند ملت، راي به ساختن ايران عزيز، بر پايه گفت و گو و اعتماد است. راي ما نه به کساني است که مي خواهند به قانون پشت کنند. راي ما به اميد و ايران آباد و آزاد است.

**ما ايران را خواهيم ساخت و عظمت ملي اين کشور را به نقطه مطلوب خواهيم رساند.

27219

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 508998

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 8
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام ۱۰:۰۳ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۲
    20 13
    چشم گلايه مندان هم مي ايند،
    • قاسمی IR ۱۱:۱۷ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۲
      8 37
      باشه آقای روحانی با صندوق ها قهر نمی کنیم . شما هم لطفا به وعده هات عمل کن . رونق اقتصادی ، بیکاری و ... این انتخابات بگذره ببینیم دیگه چه بهانه ای داری .
    • سيد IR ۱۱:۲۱ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۲
      30 5
      بنده خدا چكار كنه اگه چيزي بگه ميشه فتنه گر...
  • بی نام IR ۱۰:۲۰ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۲
    70 2
    آقاي روحاني به كي راي بديم؟آخه بنده خدا اگه كاري نكني سال ديگه خودت رو هم رد صلاحيت ميكنن
  • ram A1 ۱۰:۲۷ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۲
    50 3
    به امید خدا این بار هم رد صلاحیت ها برای اصولگرایان چاهی میشه که خودشون توش می افتند مثل سال 92...1رای قاطع به لیست دکتر عارف،2رای کوبنده به آیت الله هاشمی و دکتر روحانی در انتخابات خبرگان
    • بی نام A1 ۱۱:۱۹ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۲
      24 1
      فقط هاشمی و روحانی فایده نداره باید لیست کامل رای داد که یه عده تمامیت خواه منکوب بشن انشالله و بفهمن مردم حسشون به اونا چیه
  • بی نام LK ۱۳:۲۶ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۲
    26 2
    تنها امیدمان برای شرکت در انتخابات حذف سران انحصار طلبان است
  • حسین A1 ۱۴:۴۰ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۲
    2 4
    اقای روحانی خط ندهید مردم لازم باشه میان درضمن شماازکجافهمیدید مردم قهرکرده اند مگه مرحله اول انتخابات انجام شد