روایت های ناگفته از چهره های انقلاب/ از ناطق نوری و عسگراولادی تا طالقانی و آل احمد

روایت های ناگفته انقلاب اسلامی و خاطرات انقلابیون پیشکسوت در هیئت های مذهبی، حسینیه ها، مساجد و محله ها هنوز در سینه ها مانده است.

به گزارش خبرآنلاین این هفته کتابی منتشر شد که نگاهی مردم نگارانه و روایت هایی مردمی از مبارزان انقلاب در آن آمده است.

اینکه حجت الاسلام والمسلمین ناطق نوری در کجای سلسبیل سخنرانی می کرده است؟ خاطراتی ناگفته از توزیع اعلامیه توسط مرحوم عسگراولادی در خیابان سلسبیل، جلسات و دیدارهای آیت الله طالقانی با خانواده اش، رفت و آمد های انقلابی شمس و جلال آل احمد در کاخ جوانان واقع در انتهای سلسبیل، همه و همه، روایت هایی است که برای نخستین بار در کتاب «سلسبیل» منتشر شده است.

«سلسبیل» نخستین جلد از تاریخ ناگفته ی محله های تهران با رویکرد تازه ای به تاریخ شفاهی و مردم نگاری است که این هفته در جایگاه ویژه فروشگاه شهر کتاب مرکزی، عرضه شده است.

در این کتاب مجموعه ای از عکس های منتشر نشده از سال های 1320 تاکنون، منتشر شده است. کتاب «سلسبیل» نوشته معصومه جوادی نسب، با مقدمه رضا کیانیان(بازیگر سینما) و نصر الله حدادی(مورخ تهران) این هفته از سوی انتشارات میراث اهل قلم منتشر شد.

برای دریافت تصاویر منتشر نشده و اطلاعات بیشتر از این کتاب می توانید به نشانی کانال تلگرامی مجموعه تاریخ شفاهی https://telegram.me/ketabesalsabil مراجعه کنید.

 

6262

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 508959

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 14 =