حسین عسگری رئیس سابق دپارتمان داور کمیته داوران می گوید اگر کسی سند و مدرکی دارد باید ارایه کند.

داریوش سعیدی-خبرگزاری خبرآنلاین؛ آنچه در 90 مشخص شد، اشتباهات فاحش داوری در هفته گذشته لیگ برتر بود. این اشتباهات که هجم آن افزایش پیدا کرده، نگران کننده است. حسین عسگری رئیس سابق دپارتمان داوری هم در این باره توضیحاتی می دهد.
هجم اشتباهات داوری زیاد شده. این نگران کننده نیست؟
من بارها گفته ام که ما باید نگاه ویژه ای به توسعه داوری داشته باشیم. اگر نگاه کنیم در سالیان سال، ما امکاناتی برای داوری نداشته ایم. نتیجه همین است که الان می بیند. کشورهای دیگر در داوری سرمایه گذاری می کنند ولی در ایران اصلا خبری از سرمایه گذاری نیست. ما به داوران توجه نمی کنیم، بعد چقدر توقع داریم؟ تا زمانی که وضعیت همین باشد، بساط هم همین است. یک هفته اشتباه هست، یک هفته نیست. یک هفته اشتباه کمتر است، یک هفته بیشتر.
این عملکرد ضعیف تا چه حد به زندگی شخصی داوران برمی گردد؟
قطعا همین است که می گوئید. داوران از نظر روحی و روانی باید از یک بازیکن آماده تر باشند. وطیفه داور از یک فوتبالیست سنگین تر است. شما ببیند باشگاه همه امکانات را برای پیشرفت در اختیار بازیکن قرار می دهد ولی داور ما در پارک تمرین می کند! بعضی ها هستند که دو ساعت التماس می کنند که بتوانند در پست تارتان یک ورزشگاه تمرین کنند. متاسفانه این مشکلات هست و اصلا داوران ما یک زمین یا باشگاه برای تمرین ندارند و مجبورند خودشان تمرین کنند. در حالی که اتفاقا باید مربی بدنساز داشته باشند.
قبول دارید وقتی اشتباه زیاد می شود طبیعی است که بگویند داوران زد و بند می کنند؟
داوران ما زد و بند نمی کنند. شما ببیند در هفته ای اول اشتباه داوری زیاد بود. چند مسابقه هم به ضرر پرپسولیس اشتباه شد. هجمه سنگینی روی داوری وجود داشت و حتی وزارت ورزش از باشگاه پرسپولیس حمایت شد ولی الان که پرسپولیس در چند بازی سود برده است. شما دیدید در بازی سپاهان داوری به نفع آنها بود یا در مشهد مقابل پدیده. خب این چیزها در فوتبال طبیعی است. یک روز اشتباه به ضرر شماست و یک روز به نفع تان.
ولی به هر حال اشتباهات اثر گذار است.
الان می گویند داورها زد و بند کرده اند و به نفع پرسپولیس سوت زده اند؟ شما مطمئن باشید داور هیچوقت اعتبار و آبروی خودش را به خاطر یک باشگاه از بین نمی برد. الان مثل دورانی نیست که دوربین زیاد نبود. شما هر حرکتی در ورزشگاه کنید دوربین ها می گیرند.
البته در دوران ریاست خود شما آقای رویانیان می گفتند که داوران بازی های پرسپولیس را در می آوردند.
حرف زدن ساده است ولی باید مستندات باشد. نمی شود فقط حرف زد.


252 43

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 508809

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 16 =