رئیس ستاد انتخابات استان کردستان گفت: تدابیر لازم در همه زمینه‌ها اندیشیده شده تا در روز هفتم اسفند ماه شاهد برگزاری انتخاباتی سالم باشیم.

به گزارش خبرآنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری کردستان، علیرضا آشناگر در جلسه ستاد انتخابات استان کردستان در محل سالن دولت استانداری، اظهار داشت: از یک‌سال گذشته تاکنون دولت با تهیه مقدمات شرایط لازم را برای برگزاری انتخابات هفتم اسفند آغاز کرده و گام‌های مهمی را به صورت مستمر برای برگزاری مناسب این انتخابات برداشته است.

وی با اشاره به اینکه یکی از مهمترین برنامه‌های صورت گرفته در این مدت برگزاری دوره‌های آموزشی برای فرمانداران و بخشداران و دیگر متولیان برگزاری انتخابات در استان است، افزود: این دوره‌ها با کیفیت بالایی برگزار شده و نتایج این آزمون‌ها نشان داده که شرکت کنندگان از آمادگی لازم برای برگزاری انتخاباتی سالم و فراگیر برخوردار هستند.

آشناگر خاطرنشان کرد: همچنین در این راستا از طریق فرمانداری‌های تابعه برای متولیان برگزاری انتخابات در حوزه‌های مربوطه دوره‌های آموزشی برگزار شده که در این بخش نیز متولیان و اعضای شعب اخذ رای در انتخابات از آمادگی لازم برخوردار و با وظایف خود به طورکامل آشنا هستند.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان از وجود فضای آرام در استان برای برگزاری انتخاباتی فراگیر و پرشور خبر داد و عنوان کرد: در این رابطه برای ارتقا سطح امنیت برگزاری انتخابات طرح حفاظتی در سطح استان و در حوزه‌های انتخابیه تهیه و تدوین شده و در این زمینه از آمادگی کامل برای برگزاری انتخاباتی سالم در فضای آرام و بدور از تنش برخوردار هستیم.

آشناگر تاکید کرد: در مجموع تدابیر لازم در همه زمینه‌ها اندیشیده شده تا در روز هفتم اسفند شاهد برگزاری انتخابات در فضای آرام و مناسب باشیم.

وی گفت: در آستانه ورود به زمان تبلیغات مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی هستیم که ضروریست کاندیداها بر طبق قوانین و مقررات انتخابات اقدام به تبلیغ و معرفی خود کنند.

آشناگر تصریح کرد: بر این اساس از روز 22 بهمن و به مدت دو هفته کاندیداهای مجلس خبرگان و نیز کاندیداهای مجلس شورای اسلامی از روز 29 بهمن ماه فرصت دارند تا 24 ساعت قبل از روز انتخابات برای معرفی خود تبلیغ کنند.

وی تاکید کرد: کاندیداها و اعضای ستاد آنها باید برای ایجاد آرامش در فضای انتخابات و جلب مشارکت حداکثری مردم از هرگونه تنش آفرینی و اقدامات خلاف اخلاق و قانون دور کنند که در صورت مشاهده هرگونه رفتارغیر قانونی و غیراخلاقانه بر اساس قانون انتخابات با خاطیان برخورد خواهد شد.

رییس ستاد انتخابات استان کردستان بر لزوم نظارت دقیق بر عملکرد تبلیغاتی کاندیداها تاکید کرد و گفت: باید الزامات روش های تبلیغاتی به کاندیداها گوشزد شود تا بر طبق قانون عمل کنند و در حقیقت تلاش همه باید حضور گسترده مردم در انتخابات باشد.

وی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه همه باید به دنبال همدلی و وحدت باشیم و از طرح مباحث تفرقه افکنانه و قومیتی جلوگیری کنیم، گفت: به دلیل اقتدار نظام مقدس جمهوری اسلامی متاسفانه بعضی به دنبال این هستند تا از بروز شکاف سیاسی و قومی و برخی دیگر از مسائل سوء استفاده کنند.

آشناگر در ادامه بر نقش مطبوعات و رسانه های جمعی در برگزاری انتخاباتی سالم و فراگیر تاکید کرد و گفت: رسانه های می توانند برای جلب مشارکت مردم، بر طبق قوانین انتخابات کشور فضای چند قطبی را مهیا کرده که در این زمینه در نشست هایی با مدیران و مسئولان و خبرنگاران رسانه های جمعی استان راهکارهای مشارکت بیشتر رسانه ها در برگزاری انتخابات بررسی شد و به این نتیجه رسیده ایم که باید با همراهی رسانه های جمعی استان به سمت جلب مشارکت حداکثری مردم در انتخابات حرکت کنیم.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود از برگزاری جلساتی با حضور روحانیون و دیگر گروه های مرجع استان خبر داد و تصریح کرد: امیدواریم با مشارکت همه اقشار تاثیرگذار شاهد برگزاری انتخاباتی حداکثری باشیم.

رئیس ستاد انتخابات استان ادامه داد: در چند سال اخیر با ظهور پدیده جدید شبکه‌های اجتماعی مواجه هستیم که فرصت بسیار خوبی برای تسریع در روند گسترش اطلاعات می شود؛ با مدیریت مناسب و رعایت برخی موازین قانونی می توان به بهترین شیوه ممکن برای اطلاع رسانی به جامعه و گروه های هدف استفاده کرد، اگرچه ممکن است در برخی موارد برای مخاطبین هم تهدیداتی وجود داشته باشید که باید به دقت بررسی و آسیب شناشی شود.

وی در ادامه با بیان این مطلب که باید از بروز شایعه در ایام انتخابات ممانعت به عمل آورد، گفت: در ایام برگزاری انتخابات با استفاده از ظرفیت های قانونی با هرگونه کامنت ها و برنامه های چالش برانگیز شبکه های اجتماعی که درصدد ایجاد شکاف باشند با جدیت برخورد خواهد شد و در این زمینه دستگاه قضایی باید اقدامات پیشگیرانه برای جلوگیری از شکل گیری این شکاف های غیر قانونی را فراهم کند.

آشناگر در پایان گفت: دستگاه های دولتی نباید در ایام انتخابات از امکانات خود به نفع هیچ کس استفاده کنند.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 508746

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 6 =