بطحایی خبر داد: تاسیس صندوق حمایت از عدالت آموزشی در مناطق محروم

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش خبرداد :سود سرمایه گذاری خیرین به منظور حمایت ازمدارس مناطق محروم صرف خواهد شد

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، برخی کاربران نسبت به کمبود مدارس در مناطق محروم گله مند یودند. در همین زمینه سید محمد بطحایی از تاسیس صندوق حمایت از عدالت آموزشی ویژه دانش آموزان مناطق محروم و شبانه روزی خبرداد. 

وی با بیان اینکه یکی از مهم ترین دغدغه های کشورها و جوامع، وجود بی عدالتی در بخش های مختلف است، اظهارکرد: توازن و تعادل شرط اصلی پایداری جوامع است و بدون تعادل، تثبیت و پایداری، امکان ندارد جامعه توسعه یابد.
معاون وزیر آموزش و پرورش افزود: در حوزه آموزش و پرورش به عنوان یکی از آسیب پذیرترین بخش های کشور، این موضوع از اهمیت بیشتری برخوردار است
بطحایی با بیان اینکه برای کاهش نابرابری چاره ای نیست مگر اینکه دستیابی به فرصت های آموزشی برای اقشار مختلف روستایی و شهری ایجاد شود و از این رو شرمنده دانش آموزان شبانه روزی هستیم که نتوانستیم امکانات استاندارد را برای آنها مهیا کنیم ، امیدواریم با این اقدام گام های خوبی برداشته شود.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش در تشریح سازوکار صندوق توسعه عدالت آموزشی گفت : در این صندوق خیرانی که بنیه اقتصادی قوی برای راه اندازی یک مدرسه ندارند و یا آنکه مایل اند با سپرده خود سرمایه گذاری کنند، امکانی فراهم شده تا بتوان به صورت سپرده گذاری ثابت، سود پول خود را در امر حمایت از مدارس شبانه روزی مصروف کنند.
بطحایی افزود: در این صورت بعد از مدت مورد نظر اصل سرمایه به فرد خیر مسترد خواهد شد. فرد خیر می تواند معین کند که سود سرمایه اش در چه منطقه و چه مدرسه ای مصرف شود.
بطحایی افزود: از تک تک 400 هزار دانش آموز شبانه روزی شرمنده هستیم که نتوانسته ایم امکانات استاندارد را برای آنها مهیا کنیم .
وی با اشاره به اینکه یکی از مهمترین دغدغه های همه جوامع وجود نابرابری و بی عدالتی در بخش های مختلف است گفت: توازن و تعادل شرط اصلی تثبیت و پایداری جوامع است و در این میان آموزش و پرورش بیش از سایر بخش ها در رنج است و اگر نابرابری در آموزش و پرورش باشد به سرعت به بخش های دیگر جامعه تسری می یابد.

 

45232

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 508725

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 9 =