حزب کارگزاران با صدور بیانیه‌ای ضمن دعوت از مردم برای شرکت در راه‌پیمایی 22 بهمن و حضور در انتخابات اعلام کرد: در دهه‌ چهارم جمهوری اسلامی تاکید بر حق انتخاب برای «تعمیق نظام» است.

به گزارش خبرآنلاین، در بخش هایی از این بیانیه آمده است: جمهوری اسلامی ایران در این سی‌وهفت سال همواره یک حکومت انتخابی مانده است. با وجود همه‌ی نقدهای اجرایی بر نحوه‌ی برگزاری انتخابات در ایران پس از انقلاب و با وجود برخی اظهارنظرهای سیاسی از ناحیه برخی رجال و نهادهای سیاسی، هیچ‌یک از مقامات و مسوولان رسمی جمهوری اسلامی تاکنون در حق حاکمیت ملی و حق انتخاب ملت شک نکرده است ... همان حقی که یک ملت برای آن انقلاب کرد تا عصر سلطنت متضاد با دین به پایان برسد و دوره‌ی جمهوریت همسو با دینداری فرارسد.

این بیانیه می افزاید: برخلاف برخی گروه‌های سیاسی که می‌کوشند به نام انقلابیگری، افراطی‌گری از هر دو ناحیه‌ی راست و چپ را ترویج کنند ما معتقدیم انقلابیگری واقعی نه در تندروی سیاسی و انحصارطلبی فکری که در میانه‌روی و آزادیخواهی با همان جامعیتی است که در سال 1357 در روز 22بهمن از میان آحاد ملت ایران شکل گرفت.

در بخش دیگری از بیانیه حزب کارگزاران آمده است: ما «کارگزاران سازندگی ایران» براساس مرام و موضع رسمی خود معتقدیم سرچشمه‌ همه‌ی ارزش‌های دموکراتیک مانند حکومت قانون، حقوق‌بشر، توسعه‌ی پایدار، جامعه‌ی باز و عدالت و آزادی را می‌توان در انقلاب اسلامی جُست. دوران دفاع مقدس برای «تثبیت نظام» بود، اگر در دهه‌ی دوم انقلاب تاکید بر حق انتخاب ملت در دوران رشد و توسعه برای «توسعه نظام» بود، اگر در دهه‌ی سوم انقلاب تاکید بر حق انتخاب ملت در دوران اصلاح‌طلبی برای «تعالی نظام» بود، اکنون در انتهای دهه‌ی چهارم جمهوری اسلامی تاکید بر حق انتخاب برای «تعمیق نظام» است.
در بیانیه این حزب تعمیق نظام جمهوری اسلامی ایران در گرو: اول " تعمیق سلامت نظام انتخاباتی کشور و زدودن همه‌ی شبهات اجرایی و ساختاری و سازمانی آن..." ، دوم "تعمیق رقابت در نظام حزبی کشور و پذیرفتن نقش احزاب و گروه‌های سیاسی در ارائه مشورت به ملت ..." و سوم "تعمیق محتوای احزاب سیاسی کشور و تبدیل شعارهای انتخاباتی به برنامه‌های انتخاباتی به گونه‌ای که رقابت از اشخاص به احزاب و از شعارها به برنامه‌ها حرکت کند ..." دانسته شده است.
همچنین در بخش دیگری از این بیانیه آمده است: ما «کارگزاران سازندگی ایران» معتقدیم امتداد منطقی راهپیمایی 22بهمن ماه شرکت همه‌ی افراد و احزاب در انتخابات 7اسفندماه 1394 است و امتداد طبیعی مشارکت توده‌های مردم در جریان انقلاب اسلامی، حضور نهادهای مدنی و حزبی در انتخابات دوره‌ی دهم مجلس شورای اسلامی است. ما انقلاب کردیم که انتخاب کنیم و باید از حق رأی خود صیانت کنیم تا انقلاب پایدار و زنده بماند. ما با وجود همه‌ی انتقاداتی که در جریان رسیدگی به صلاحیت‌ها در این دوره از انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری داریم به حکم تبعیت از قانون و در چارچوبی که امکان آن وجود دارد در قالب جبهه متحد اصلاح‌طلبان در انتخابات شرکت می‌کنیم و فهرست‌های انتخاباتی متناسبی برای هر دو مجلس تهیه می‌کنیم و از همه‌ی شهروندان می‌خواهیم با رأی خود به افراد شایسته و کارآمد و احزاب دارای برنامه و هدف، به تعمیق دموکراسی و توسعه در کشور کمک کنند و مانع از حاکمیت دوباره‌ی تندروی و افراطی‌گری شوند. 

27214

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 508699

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 11 =