استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: از ابتدای دولت یازدهم تاکنون یک هزار و ۳۵۰ میلیارد ریال اعتبار به حوزه آب شهری و روستایی استان اختصاص یافته است

به گزارش خبرانلاین ،قاسم سليماني دشتكي در آيين كلنگ زني قطعه دوم طرح آب رساني بن - شهركرد - بروجن (در بخش خطوط انتقال) كه به صورت ويدئو كنفرانس با معاون اول رييس جمهور انجام شد، تأكيد كرد: از اين ميزان اعتبار، ۶۱۰ ميليارد ريال به آب روستايي و ۷۴۰ ميليارد ريال به آب و فاضلاب شهري اختصاص داده شده است.

وي افزود: تأمين آب مورد نياز بخش هاي آشاميدني، صنعت و كشاورزي از مهمترين وعده هاي رئيس جمهوري در سفر به چهارمحال و بختياري به شمار مي رود.

سليماني دشتكي تصريح كرد: در دولت تدبير و اميد تحرك خوبي در آب رساني به شهرها و روستاهاي چهارمحال و بختياري صورت گرفته و امروز با آغاز سه طرح آب رساني شاهد تحقق بخش قابل توجهي از وعده هاي رئيس جمهوري هستيم.

استاندار چهارمحال و بختياري بيان داشت: طرح انتقال آب بن - شهركرد - بروجن از مهمترين پروژه هاي آب رساني استان محسوب مي شود.

وي اضافه كرد: ۶۴۰ ميليارد ريال اعتبار براي خريد لوله انتقال آب به اين پروژه اختصاص يافته و مجوز راه اندازي تصفيه خانه آن با اعتباري افزون بر ۵۰۰ ميليارد ريال به بخش خصوصي واگذار شده است.

سليماني دشتكي عنوان داشت: بهره برداري از پروژه انتقال آب بن - شهركرد - بروجن تا پايان سال ۱۳۹۶ صورت مي گيرد.

وي اظهار كرد: با اختصاص اعتبارات لازم، اين پروژه يك سال زودتر از زمان بندي در نظر گرفته شده به اتمام مي رسد.

استاندار چهارمحال و بختياري با اشاره به پروژه آب رساني از سد باباحيدر به شهرها و روستاهاي شهرستان فارسان ادامه داد: عمليات اجرايي اين پروژه با اعتباري افزون بر ۱۱۰ ميليارد ريال بابت خريد لوله با همكاري بانك پارسيان و وزارت نيرو از امروز آغاز شد.

وي بيان كرد: ۳۳۰ ميليارد ريال اعتبار افزون بر اعتبارات جاري، ملي و استاني براي آب رساني به ۱۵۹ روستاي چهارمحال و بختياري اختصاص يافت.

سليماني دشتكي يادآور شد: چهارمحال و بختياري از استان هاي آبخيز كشور بوده و با وجود سرشاخه چند رودخانه مهم كشور در اين استان، تأمين آب حوزه آشاميدني، كشاورزي و صنعت استان در تنگنا بوده كه در دولت يادزهم تلاش زيادي در اين حوزه انجام گرفته است.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 508676

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =