ایرنا نوشت: عبدالله المفلح نویسنده معروف سعودی مسئولان کشور امارات را نسبت به اتخاذ سیاست هایی علیه تفکرات عربستان در منطقه و جهان مورد حمله و انتقاد شدید قرار داد.

پایگاه خبری اخبارالساعه امارات امروز (چهارشنبه) به نقل از این نویسنده عربستانی نوشت: اماراتی ها نمی خواهند ما در یمن موفق شویم تا از آنجا به سوریه برویم.
المفلح بطور ضمنی به نام امارات اشاره کرده و از آن به عنوان همپیمان نام برده و گفته است: برخی هم پیمانان ما در یمن هستند که نمی خواهند جنگ در یمن به انتها برسد، آنها می ترسند عربستان پس از یمن به جنگ در سوریه برود و با ترکیه هم پیمان شود.
وی در سخنانی علیه اماراتی ها، آنها را متهم کرد که در عملیات ائتلاف علیه یمن به سرکردگی عربستان سنگ اندازی می کنند.
این نویسنده عربستانی افزود: امارات مقابل همه تحرکات و تلاش های عربستان در منطقه مشکل تراشی کرده و بیشتر به فکر نفوذ خود و مطرح کردن محمد بن زاید ولیعهد ابوظبی در منطقه خاورمیانه است.
پیش از این نیز یک نویسنده اماراتی، عربستان سعودی را به اشغال برخی جزایر امارات و سرقت نفت آن، متهم کرده بود.
سالم بن حمید که یکی از نزدیکان شیخ محمد بن زاید آل نهیان ولیعهد ابوظبی است، نیز در مطلبی نوشت: عربستان حدود چهار هزار کیلومتر از زمین های امارات را اشغال کرده و از سال 1803 میلادی روزانه با سرقت بیش از 650 هزار بشکه نفت امارات، آن را به فروش می رساند.
‏این نویسنده اماراتی در مقاله دیگری با انتقاد شدید از تفکر وهابیت سعودی نوشت: تفکر وهابیت سعودی از قبیح ترین و زشت ترین افکار موجود در روی کره زمین است و دین اسلام از این تفکر مبرا است.
اختلاف های دیرینه امارات و عربستان سعودی طی سال های اخیر و به خصوص در باره برخی تحولات و بحران های منطقه ای مانند یمن، سوریه و مصر بالا گرفته و بیشتر خود را نشان می دهد.
عربستان و امارات اگر چه به دلیل اشتراک منافع سیاسی در منطقه، به ظاهر مواضع مشترکی را اتخاذ می کنند، اما اختلاف بین آنها همانند آتشی زیر خاکستر، شعله های خود را هر از گاهی آشکار می کند.

52261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 508669

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۹:۴۲ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۱
    9 2
    سال 1803؟؟؟؟ اصلا چاه نفتی در کل خاورمیانه در اون تاریخ وجود داشته؟
  • بی نام A1 ۱۰:۴۵ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۱
    23 9
    همه ی اینا رو به خاطر دل خوشی ما می گید ولی در عمل می بینیم اتحاد اعراب داره ما رو تو منطقه هر روز منزوی تر از قبل می کنه
    • بی نام IR ۱۲:۰۱ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۱
      8 1
      اتفاقا ما با متحد شدن با اروپا و سایر کشورهای ذی نفوذ اتجاد توخالی مابین اعراب رو می تونیم بی اثر کنیم ..ما اثرات اتحاد همین اعراب رو با هم تو 8 سال جنگ تحمیلی دیدیم ....اعراب هیچ وقت به فکر منافع یکدیگر نبوده اند.
  • بیکار US ۱۱:۴۷ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۱
    5 0
    واقعا آدم می مونه که این نویسنده مشهور سعودی مغزش اندازه یک نخودچی است یا یک ارزن با این استدلال هاش.
  • رضا IR ۱۲:۲۷ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۱
    3 1
    امارات مستعمره انگلیس است و فعلا بنابه دلایل ناشناخته انگلیس با ماست.