۰ نفر
۲۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۷:۲۳

ایرنا نوشت: مراسم جشن سی و هفتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران با حضور دو تن از وزیران دولت، سفیران مقیم و بسیاری از شخصیت های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی الجزایر در پایتخت این کشور برگزار شد.

این مراسم رسمی در حالی برگزار شد که عبدالعزیز بوتفلیقه رئیس جمهور الجزایر علاوه بر ارسال پیام کتبی برای دکتر« حسن روحانی» رئیس جمهوری اسلامی ایران، با ارسال دسته گل نیز سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را به دولت و ملت ایران تبریک گفت.
وزیر امور خارجه نیز با ارسال دسته گل این مناسبت را تبریک گفته است.
« عبدالقادر والی » وزیر خدمات عمومی به عنوان نماینده دولت الجزایر، « صالح خبری » وزیر انرژی ، مدیران ارشد وزارت امور خارجه و تعداد زیادی از سفیران و رئیسان نمایندگی های سیاسی مقیم و بسیاری از شخصیت های سیاسی، اجتماعی ، فرهنگی، فعالان اقتصادی، نمایندگان و رئیسان کمیسیون های دو مجلس ملی و سنا، مدیران جراید و رسانه ها، رئیسان و نمایندگان احزاب سیاسی و سازمان های مردم نهاد در این مراسم شرکت کردند.
سفیر جمهوری اسلامی ایران در الجزایر، در این مراسم جشن با بیان این که « انقلاب اسلامی ایران معادلات منطقه ای و بین المللی را دگرگون ساخت»، تاکید کرد که شکست توطئه ها علیه انقلاب اسلامی نتیجه هوشیاری و درایت رهبری، اتحاد و یکپارچگی مردم و پایبندی آنان به اسلام است.
«رضا عامری» با تشریح پیشرفت های علمی، صنعتی و تکنولوژی ایران که با وجود شرایط تحریم به دست آمده است، افزود: پیروزی ملت ایران در مذاکرات هسته ای با گروه 1+5 به جهانیان ثابت کرد که بزرگترین مشکلات منطقه ای و بین المللی را می توان با گفت وگو و منطق سلیم حل و فصل کرد.
وی همچنین روابط ایران و الجزایر را رو به رشد دانست و با اشاره به افزایش قابل توجه حجم مبادلات بازرگانی میان دو کشور در یک سال اخیر، ابراز امیدواری کرد که مناسبات تجاری و اقتصادی فی مابین در نتیجه اجرای توافقات کمیسیون عالی مشترک اقتصادی دو کشور که با سفر اخیر معاون اول رئیس جمهوراسلامی ایران به الجزیره حاصل شد، بیش از پیش گسترش یابد. سفیر ایران با تشکر از مواضع دولت الجزایر در مسائل مهم منطقه ای و همکاری های سازنده دو کشور در سازمان های بین المللی، آینده روابط ایران و الجزایر را در سایه اراده جدی رهبران آن برای توسعه مناسبات در تمام زمینه ها، روشن و امیدبخش توصیف کرد.

50261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 508632

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 15 =