۰ نفر
۲۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۸:۳۰
تجربه گردشگری سیاه در این 6 مکان

احتمالا جز اکثریت کسانی باشید که بازدید از زندان برایتان خوشایند نیست اما در صنعت گردشگری، شاخه ای وجود دارد به نام "گردشگری سیاه" که هدف آن بازدید از مناطق مخوف جنگی ،متروکه و یا زندانها است.

به گزارش توریسم آنلاین، در این نوع گردشگری سیاه ،گردشگرانی هم هستند که علاقه زیادی به بازدید از زندان های تاریخی و بدنام دارند که امروزه به یک جاذبه گردشگری تبدیل شده اند.

در ادامه 6 زندان تاریخی را می بینید که امکان بازدید عمومی دارند:

جزیره کوچک "آلکاتراز" در خلیج سانفرانسیکو قرار دارد و یک برج فانوس دریایی در آن وجود دارد که در سال 1934 به زندان تبدیل شد و تا سال 1963 کاربری داشت."آل کپون" مشهورترین تبهکار آمریکایی است که مدتی در این زندان به سر برده است.

برج لندن در انگلستان یک قلعه تاریخی در بخش شمالی رودخانه تیمز است که تا سال 1952 به عنوان زندان استفاده می شد و هم اکنون در فهرست میراث جهانی یونسکو قرار دارد.

قلعه "D'if"-فرانسه- در حقیقت یک دژ نگهبانی بود که در نیمه قرن 17 به زندان تبدیل شد.این زندان در جزیره ای کوچک و جدا قرار دارد که امکان هرگونه فراری را ناممکن کرده است.

در  جزیه "روبن" در آفریقای جنوبی زندانی وجود دارد که "نلسون ماندلا" به مدت 18 سال در آن زندانی بود.این جزیره در فهرست میراث جهانی یونسکو قرار دارد.

زندان "پورت آرتور" در شبه جزیره "تاسمان"-استرالیا- که با آغاز سلطه بریتانیایی ها در سال 1833 به عنوان محل نگهداری محکومین مورد استفاده قرار می گرفت. در سال 1877 این زندان خالی ماند اما امروزه یکی از جاذبه های گردشگری این سرزمین است.

خانه بردگان در جزیره "Goree" در سنگال قرار دارد که تا سال 1848 محل نگهداری بردگان آفریقایی بود و امروزه یک موزه مشهور است.
17282

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 508604

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 7 =