مدیرکل هواشناسی استان البرز:   سرمای هوا تا پایان هفته ادامه دارد

مدیرکل سازمان هواشناسی استان البرز گفت: سرمای هوا تا پایان هفته در استان البرز تداوم خواهد داشت.

به گزارش خبرآنلاین البرز و به نقل از پایگاه خبری مدیریت شهری کرج، منصور رحمانیان عنوان کرد: همانطور که پیش‌تر نیز از سوی سازمان هواشناسی استان البرز به مردم و مسئولان ارشد استان از جمله مدیریت بحران، استانداری، فرمانداری‌ها و شهرداری‌ها اطلاع‌رسانی شده بود، روز گذشته شاهد بارش برف سنگینی در نقاط مختلف استان بودیم.

مدیرکل هواشناسی استان البرز افزود: بارش برف و باران از نعمات الهی است و با توجه به شرایط جوی کشور و همچنین خشکسالی‌های پیاپی باید قدردان این نعمت‌ها باشیم.

رحمانیان در پاسخ به پرسش مبنی بر اینکه بارش‌ها تا چه زمانی ادامه خواهد داشت، گفت: بر اساس تحلیل نقشه‌های پیش‌یابی و دقت در داده‌های علمی، طی روزهای آینده بارشی در استان البرز پیش‌بینی نمی‌شود.

این مسئول گفت: برای روزهای آینده شرایطی مبنی بر وزش باد، در ارتفاعات مه و آسمانی نیمه‌ابری را پیش‌بینی می‌کنیم.

وی بیان کرد: به دنبال بارش شدید برف در روز گذشته و همچنین بارش‌ برف در ارتفاعات، شاهد کاهش ملموس دمای هوا در نقاط مختلف استان البرز بودیم که این شرایط و سرمای هوا تا پایان هفته تداوم خواهد داشت.

مدیرکل سازمان هواشناسی استان البرز گفت: شب گذشته دمای هوا در شهرستان کرج حدود 7 درجه زیر صفر بود و امشب دمای هوا به منفی 8 درجه می‌رسد.

رحمانیان افزود: از فردا انتظار داریم که اندکی دمای هوا افزایش یابد که ملموس نخواهد بود، به صورتی که در سردترین ساعات روزهای چهارشنبه و پنجشنبه دمای هوای کرج به منفی 6 درجه می‌رسد.

وی با اشاره به افزایش بارش‌ها از ابتدای مهر ماه تاکنون گفت: خوشبختانه امسال شاهد افزایش بارش باران و برف در نقاط مختلف کشور و از جمله استان البرز بودیم، اما باید توجه داشت که چند سال است کشور و استان ما درگیر خشکسالی‌ها بوده و این بارش‌ها نمی‌تواند مشکل کم‌آبی و بحران آب را به طور کامل برطرف کند.

این مسئول در پایان از مردم خواست همچنان به صرفه‌جویی در مصرف آب ادامه دهند.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 508595

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 7 =