فهرست نامزدهای دریافت سیمرغ بلورین جشنواره فیلم فجر ظهر روز سه شنبه ٢٠ بهمن اعلام شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، نام پانته‌آ پناهی‌ها که به دلیل بازی در فیلم سینمایی «نفس» مورد توجه مخاطبان قرارگرفته بود، در لیست نامزدهای دریافت سیمرغ بلورین دیده نمی‌شود.

هوشنگ گلمکانی نویسنده و منتقد سینما نیز در واکنش به نبود نام‌ پناهی‌ها در بین نامزدان دریافت سیمرغ بلورین بهترین بازیگر زن، مطلبی را در صفحه‌ی اینستاگرامش منتشر کرد و نوشت:

«هیأت داوران جشنواره در یک تودهنی جانانه به حقیر، پانته‌آ پناهی‌ها را برای «نفس» حتی کاندیدای دریافت جایزه هم نکرد. بنده هم به تلافی، سپاس بلورین و تحسین طلایی شخصی خود را را یک‌جا برای بازی درخشان ایشان در این فیلم، از صمیم قلب تقدیم‌شان می‌کنم.»

گلمکانی پیشتر با انتشار یادداشتی سیمرغ امسال را متعلق به پناهی‌ها دانسته بود و او را در این شاخه بی‌رقیب توصیف کرده بود:

«بازیگران تئاتر در فیلم‌های امسال حضور فوق‌العاده‌ای دارند. یکی از درخشان‌ترین بازی‌ها از پانته‌آ پناهی‌ها است در فیلم «نفس» ساختهٔ نرگس آبیار که دو سال پیش، از مریلا زارعی هم آن بازی عالی را در «شیار صدوچهل‌وسه» گرفت. پناهی‌ها از همان نخستین سکانس «نفس»، در نقش پیرزنی روستایی پرده را تسخیر می‌کند. یک پیرزن به‌شدت آشنا و باورپذیر، فارغ از جلوه‌گری‌های نمایشی مصنوعی.
ببخشید؛ شاید این یک پیش‌داوری باشد، اما بعید می‌دانم او رقیبی برای جایزهٔ بهترین بازیگر امسال داشته باشد.»

57245

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 508517

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام DE ۰۸:۲۹ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۱
    14 1
    نفس یکی از ضعیفترین فیلمها بود.بنظرم این اظهار نظر راجع به بازی خانم پناهی ها نیز احساسی و بدون منطق سینمایی و نقد منصفانه است.
  • بی نام A1 ۲۰:۴۲ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۱
    2 1
    منم در مورد پانته آ پناهی ها با ایشون هم نظرم. پانته آ پناهی ها در نفس عالی بود و کمترین حقش بودن در میان نامزدها بود، ولی در جشنواره ای که شاهکارهایی هایی مثل رسوایی و آبنبات چوبی پذیرفته میشوند که الحق والانصاف روی همه را سفید کردند و فیلمی مثل امکان مینا که در هنگام اکران صدای همه را درآورد حتی علمک های گاز را هم پنهان نکرد در 9 بخش نامزد می شود دیگر انتظاری نیست و جای حرف باقی نمی ماند. ممنون از تصمیم مستقل هیئت داوران