توزیع یک میلیارد تومان کتاب کمک درسی میان دانش آموزان محروم سیستان و بلوچستان

ایرنا نوشت: مدیرعامل جامعه یاوری فرهنگی کشور گفت: دو هزار و 821 بسته کتاب کمک آموزشی درسی رایگان جامعه یاوری بین دانش آموزان این استان در حال توزیع است.

رضا درمان روز سه شنبه در حاشیه توزیع این کتاب ها اظهار داشت: این کتاب های کمک درسی، اهدایی موسسه قلم چی است که جامعه یاوری فرهنگی مسئولیت انتقال و توزیع آن را در سیستان و بلوچستان پذیرفته است.

وی گفت: 13 هزار دانش آموز سیستان و بلوچستان از این کتاب‌های کمک درسی با اعتباری بالغ بر 10 میلیارد ریال بهره مند شدند.

مدیر عامل جامعه یاوری فرهنگی افزود: این کتاب کمک درسی در رشته های علوم ریاضی، تجربی و انسانی در مقاطع پیش دانشگاهی در بین دانش آموزان سیستان و بلوچستان درحال توزیع است.

درمان بیان کرد: کتاب های اهدایی، پس از مطالعه دانش آموزان به کتابخانه های مدارس انتقال می یابد تا دیگر دانش آموزان استان نیز در سالهای آینده از آنها بهره مند شوند.

وی بیان کرد: جامعه یاوری فرهنگی 32 سال قبل با ساخت مدرسه ای در روستای پرویزآباد قائن در خراسان رضوی کار خود را آغاز و تاکنون 835 طرح مدرسه سازی اجرا کرده که تاکنون 90 درصد آن در سراسر کشور تحویل شده است.

وی گفت: جامعه یاوری حدود پنج هزار عضو ثابت دارد و از 3 سال قبل در کنار مدرسه سازی موضوعات داخل مدرسه همچون کتاب درسی را در دستور کار خود قرار داده است.

مدیر عامل جامعه یاوری فرهنگی ادامه داد: همچنین جامعه فرهنگی پروژه با من بخوان را با اعتباری بالغ بر 50 میلیارد ریال در چند استان در حال اجرا دارد.

جامعه یاوری فرهنگی به عنوان یک نهاد غیرانتفاعی و مردمی در زمینه ارتقا کیفیت آموزشی، ساخت، بازسازی و تجهیز مدارس در کشور فعالیت می کند.

کمک به ایجاد فضای آموزشی به ویژه مناطق محروم و نیازمند، کمک به فضاهای فرهنگی و هنری ازجمله کتابخانه، فرهنگسرا، هنرستان، هنرکده، نمایشگاه و فعالیت های مرتبط با آن از مهم ترین اهداف این نهاد مردمی است.

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 508465

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 6 =