همزمان با افتتاح پروژه های مصوب سفرهای استانی کاروان تدبیر و امید با حضور رئیس جمهوری از طریق ویدئوکنفرانس، فاز نخست جاده اصلی سراوان - سنگر - سیاهکل به بهره برداری رسید.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری گیلان؛ دکتر نجفی نیز در محل پروژه از طریق ویدئوکنفرانس، از آخرین پیشرفت پروژه های مصوب سفر کاروان تدبیر و امید به گیلان و ویژگی های پروژه های مذکور، به رئیس جمهوری گزارش ارائه داد.

وی افزود: پس از سفر حضرتعالی و کاروان تدبیر و امید در فروردین ماه سال 1394 که با استقبال به یادماندنی مردم گیلان، به نماد همدلی و همزبانی دولت و ملت در ابتدای سال بدل شد، مدیران استانی نیز پیرو تاکیدات شما مبنی بر تسریع در اجرایی شدن مصوبات سفر و وعده های داده شده، عزم خود را جزم کردند تا پروژه های مصوب سفر که موجب شتاب بخشیدن توسعه استان شد، اجرایی شود.

وی خاطرنشان کرد: بر این اساس، از مجموع 29 پروژه عمرانی مصوب در سفر دولت به استان با اعتبار هفت هزار و 950 میلیارد ریال، تاکنون سه هزار و 430 میلیارد ریال در کمتر از 9 ماه تأمین نقدینگی شده که معادل 43 درصد این اعتبارات است.

دکتر نجفی با تشریح اقدامات انجام شده در پروژه های سفر دولت تدبیر و امید به گیلان خاطرنشان کرد: ریل گذاری راه آهن رشت - قزوین با پیشرفت 93 درصدی زیرسازی از سمت رشت نیز آغاز شده است و کل ریل گذاری مسیر تاکنون 45 کیلومتر می باشد.

وی گفت: یک باند از بخش اول باقیمانده آزادراه رشت - قزوین به طول حدود چهار کیلومتر تا شب عید زیر بار ترافیک می رود.

نماینده عالی دولت در گیلان افزود: طرح یکپارچه سازی شالیزارها در بیش از 10 هزار هکتار آغاز شده است و تاکنون بیش از 30 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی ادامه داد: ساخت چهار سد لاستیکی از مصوبات سفر نیز آغاز شده و یک سد در کیاشهر آماده افتتاح است.

دکتر نجفی افزود: با تاکید جنابعالی مبنی بر تبدیل منطقه آزاد به مرکز ترانزیت کالا در خزر، ساخت یک پست اسکله در بندرکاسپین از خرداد آغاز شد و ساخت چهار پست اسکله دیگر با سرمایه گذاری دو هزار و 750 میلیارد ریالی بخش خصوصی بزودی آغاز می شود.

وی خاطرنشان کرد: بیمارستان های آستارا، رضوانشهر، لاهیجان و لنگرود از 70 تا 95 درصد پیشرفت کار دارند که بیمارستان لنگرود تا قبل از پایان سال جاری بهره برداری می شود.

نماینده عالی دولت در گیلان در خصوص پرورش ماهی در قفس گفت: با 40 گروه سرمایه گذار تاکنون مذاکره شده و اولین گروه در دهه فجر امسال، آماده قفس گذاری در ساحل دریا است.

استاندار گیلان بیان داشت: از پروژه های مصوب کنارگذرهای مهم استان، کنارگذرهای لنگرود، کنارگذر انزلی و کنارگذر آستارا - تالش از 60 تا 100 درصد پیشرفت کار دارند و کنارگذر لنگرود نیز زیر بار ترافیک رفته است.

نماینده عالی دولت در گیلان تصریح کرد: فاز نخست جاده اصلی سراوان - سنگر - سیاهکل به طول 17.5 کیلومتر با هزینه 480 میلیارد ریال ساخته شده است که از این اعتبار، 160 میلیارد ریال امسال اختصاص یافت.

وی گفت: با بهره برداری از این طرح، از حدفاصل تقاطع سراوان در بزرگراه رشت - امام زاده هاشم در مسیر تهران به رشت به لاهیجان به میزان 30 کیلومتر کاهش یافته است.

استاندارگیلان افزود: علاوه بر کاهش زمان سفر به شرق گیلان، موجبات کاهش مصرف سوخت ، آلایندگی طبیعت و کاهش هزینه سفر در این محور پرگردشگر فراهم شده است.

وی خاطرنشان کرد: این راه در قالب کریدور اصلی عریض با عرض سواره رو 13 متر شامل دو خط رفت و برگشت 3.65 متر و دو شانه آسفالت با 2.85 متر است.

گیلان، بیست و ششم و بیست و هفتم فروردین ماه امسال، میزبان دولت تدبیر و امید در پانزدهمین سفر استانی بود.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 508438

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 8 =