امام جمعه اصفهان گفت: اگر کسی با قانون اساسی مخالفت کند یا ولایت فقیه را قبول نداشته باشد و یا بخواهد دست در دست کفر دهد، "انقلابی" نیست.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، به‌نقل از دفتر امام‌جمعه اصفهان، آیت‌الله سید یوسف طباطبایی‌نژاد در دیدار با فرماندهی و پرسنل نمونه نیروی هوایی پایگاه هشتم شکاری شهید بابایی اصفهان، به بیان ویژگی‌های شخصیتی امام خمینی (ره) پرداخت و اظهار داشت: دیانت، سیاست، خضوع و علم امام (ره) بسیار مهم بود، ولی آنچه سبب شد ایشان امام خمینی (ره) این ملت شوند، خلوص ایشان بود.

وی به آیه "ان الذین آمنوا و عملوا الصالحات سیجعل لهم الرحمن ودا" اشاره کرد و افزود: بر‌اساس آیه صریح قرآن کریم کسانى که ایمان آورده و کارهاى شایسته کرده‌اند، خداى رحمان براى آن‌ها محبتى در دل مردم قرار می‌دهد و نوع محبت مردم به امام (ره) از این جنس بود.

امام جمعه اصفهان به بیعت همافران در روز 19‌بهمن اشاره کرد و با توجه به حضور خود در آن زمان با بیان خاطراتی از این حرکت تصریح کرد: بیعت همافران و شور و شعوری که در آن روز از طرف پرسنل نیروی هوایی ارتش ابراز می‌شد، وصف‌ناپذیر بود و این گوشه‌ای از محبتی بود که خدا از امام عزیز در دل آن‌ها قرار داده بود‌.

وی دقت در ریزترین اعمال و رفتار را از دیگر ویژگی‌های امام خمینی (ره) دانست و بیان کرد: ایشان در همه ریزه‌کاری‌ها دقت می‌کرد تا مبادا خلاف توصیه‌های اسلام رفتار نشود.

آیت‌الله طباطبائی‌نژاد قانون اساسی را مهم‌ترین دستاورد انقلاب اسلامی ایران برشمرد و گفت: ما‌حصل انقلاب مردم ایران قانون اساسی بود که امام خمینی (ره) در زمینه آن فرمودند که چیزی خلاف اسلام در این قانون ندیدم.

وی خاطرنشان کرد: ولایت فقیه دیگر دستاورد انقلاب اسلامی است که در قانون اساسی به صراحت آمده و بر‌اساس آیه «ولَنْ یَجْعَلَ اللَّهُ لِلْکافِرینَ عَلَی الْمُؤْمِنینَ سَبیلاً» هیچ کافری حق ندارد، بر مسلمان مسلط شود.

وی افزود: بر‌اساس احکام اسلامی اگر زن و مرد مسلمان با یکدیگر ازدواج کنند و پس از ازدواج شوهر کافر شود، عقد باطل است در صورتی که اگر زن کافر شود عقد باطل نمی‌شود، حال اسلامی که حتی تسلط مرد کافر بر زن مسلمان را نمی‌پذیرد آیا تسلط کفار بر مسلمانان را می‌پذیرد؟

آیت‌‌الله طباطبائی‌نژاد سومین دستاورد انقلاب اسلامی ایران را ایستادگی در مقابل کفر و نپذیرفتن سرپرستی کفر دانست و بیان کرد: اگر کسی با قانون اساسی مخالفت کند یا ولایت فقیه را قبول نداشته باشد و یا بخواهد دست در دست کفر دهد، انقلابی نیست.

وی در بیان اهمیت پاسداری و حراست از کشور تصریح کرد: رسول خدا (ص) می‌فرمایند که یک شب حراست در راه خدا از هزار شب که به عبادت سپری شود و هزار روز که روزه گرفته شود بهتر است.

امام جمعه اصفهان با اشاره به روایتی از حضرت علی (ع) گفت: مؤمن کسی است که خود را برای خدا در سختی می‌اندازد تا دیگران در راحتی باشند، بنابراین شکر خداوند را به جای آورید که از تنها حکومتی که منتسب به اهل بیت (ع) است، حراست و پاسداری می‌کنید.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 508431

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 9 =