۰ نفر
۲۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۸:۳۰

ایسنا نوشت: اردوغان تهدید کرده اگر توافق اتحادیه اروپا با آنکارا عملی نشود از طریق دیگری وارد عمل می شود.

متن افشا شده از دیدار رئیس‌جمهوری ترکیه با رهبران اتحادیه اروپا حاکی از آن است که اردوغان تهدید کرده اگر توافق اتحادیه اروپا با آنکارا بر سر طرح عملی ریشه‌کن کردن ورود مهاجران به اروپا نهایی نشود، اتوبوس‌های مملو از مهاجر به یونان می‌فرستد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در این متن که به دست پایگاه خبری یونانی موسوم به "یورو تودی" منتشر شد، ادعا شده که دقایقی از دیدار رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهوری ترکیه با دونالد تاسک، رئیس شورای اروپا و ژان کلود یونکر، رئیس کمیسیون اروپایی است.

براساس متن مذکور، اردوغان خواستار دریافت سالیانه سه میلیارد یورو از رهبران اتحادیه اروپا برای دو سال شده است؛ نه اینکه طی دو سال سه میلیارد یورو دریافت کند.

مولود چاووش‌اوغلو، وزیر امور خارجه ترکیه نیز که در نشست حاضر بود، به یونکر یک سند داخلی مربوط به کمیسیون اروپایی ارائه کرد که بر پرداخت سه میلیارد یورو به صورت سالیانه تاکید داشت.

اردوغان همچنین این سوال را مطرح کرد که آیا پیشنهاد مذکور سه میلیارد یورو است یا شش میلیارد یورو که یونکر گفته بود سه میلیارد یورو. پس از آن هم اردوغان گفت که ترکیه پول اتحادیه اروپا را نمی‌خواهد. وی در ادامه افزود: ما می‌توانیم هر زمان که خواستیم مرزها را به سمت یونان و بلغارستان باز کنیم و مهاجران را با اتوبوس راهی کنیم.

کمیسیون اروپا در رابطه با این افشاگری اظهارنظری نکرده است.

ظاهرا نشست مذکور پیش از آغاز نشست ترکیه - اتحادیه اروپا در آنتالیا برگزار شد که مربوط به اواخر نوامبر 2015 است.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 508318

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 8
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۹:۳۷ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۰
    31 53
    نسل کشی دیپلماتیکی عثمانی نو در قرن بیست و یکم ، یعنی درقبال کشتار مردم کرد و مردم سوریه یاسکوت کنید یا سیل پناهجو را روانه کشورتان میکنیم
    • بی نام A1 ۱۰:۳۸ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۰
      14 35
      آفرین. من دقیقا همین رو میخواستم بگم.
    • نبی IR ۲۰:۲۰ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۰
      12 5
      نسل کشی مردمی که جز وحشی گری هیچ چیز نمیداند به صلاح جامعه بشریت است تا زمانی که سلاح بر زمین نگذارید و یاد نگیرید متمدنانه زندگی کنید مرگ در انتظار شماست
    • ایرانی A1 ۰۶:۴۸ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۹
      0 1
      جناب نبی یهنی منطورت اینه که سوریها و عراقیها و کردها و علویها و ارمنیها و یونانیها و ... همه غیرمتمدن بودن که عثمانیها و نئوعثمانیها بهشون رحم نکردن. فکر کنم توی دهات شما متمدن یه جور دیگه معنی میشه. امثل ترکیه هیچ غلطی دیگه نمیتونن بکن جز اینکه برای رسیدن به اهدافشون گروه های تروریستی مثل داعش رو درست کنن.
    • بی نام A1 ۱۱:۳۵ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۳
      0 0
      به مثلا ایرانی اگه مقابله به مثل بخاطر کشتارگری مانند سمیتقو رو کشتار میدونی باید به پزشک رجوع کنی
  • masuod A1 ۲۱:۰۵ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۰
    16 4
    تروریستهای پ ک ک ازکی شدن مردم کرد اینها که به ملت کردهم رحم نمیکنن .این تروریستهاکه لای قرآن بمب میزارن ازکی مظلوم شدن اینجا شبکه بی بی سی نیست که شبکه تروریستها باشه وحامی آنهابرادراینها هم پپاک هست که قاتل شهدای مانیز هستن
  • شایان A1 ۰۶:۵۹ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۱
    3 15
    الان مثلا ترکیه چه غلطی میخواد بکنه خب اونا که دستشون شکسته نیست درهارو میبندن به همین سادگی اردوغان میمونه و این جمعیت آورگان اون موقع تن به هر خفتی میده اردوغان خاک تو سر
  • بی نام IR ۱۶:۵۲ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۱
    9 4
    اقا شایان سوزشت معلومه زیاده.فعلا که همه دارن التماس میکنن بذار رد بشن ولی ترکیه میگه هر وقت صلاح بدونم میذارم.شما از خفت حرف نزنین که همه دنیا دید واسه یه کاری که نتونستین تمام کنینش چقدر مفتضحانه تعطیلش کردین.