۰ نفر
۲۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۸:۱۵

ایسنا نوشت: دفتر مطبوعاتی وزارت دفاع روسیه اعلام کرد، ناوهای روسی عملیات تمرینی زیردریایی و کشف مین را در دریای سیاه و خزر آغاز کرده‌اند.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، این عملیات‌ تمرینی در چارچوب مانور نظامی نیروهای منطقه نظامی جنوب روسیه انجام می‌شود که با هدف بررسی آمادگی نیروهای روسی از روز دوشنبه در جریان است.

دفتر مطبوعاتی وزارت دفاع روسیه با انتشار بیانیه‌ای درباره این عملیات دریایی اعلام کرده است: یگان‌های نیروی دریایی به منظور تضمین عملیاتی مناسب در مناطق دریایی دریای سیاه و خزر عملیات تمرینی کشف مین و زیردریایی را آغاز کردند.

براساس این اعلامیه گروه‌های اکتشاف مین عملیات خود را آغاز کرده‌اند. در این مانور از تجهیزات اکتشافی الکترومغناطیسی، آکوستیک و مرتبط استفاده می‌شود.

عملیات تمرینی مذکور به عنوان بخشی از رزمایش بزرگ نیروهای روسی در جنوب غرب این کشور است. در همین راستا هزاران نیروی روسی و صدها جنگنده به منظور اجرای رزمایشی بزرگ با هدف آزمودن آمادگی این نیروها مستقر شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه درباره این رزمایش گفت: واحدهای نظامی از روز دوشنبه در وضعیت هشدار جنگی قرار گرفتند و با این اقدام، مانور نظامی نیروهای «منطقه نظامی جنوب روسیه» آغاز شد.

نیروهای منطقه نظامی جنوب روسیه در مناطقی چون کریمه نیز مستقر هستند.

شویگو در ادامه اظهاراتش در این باره گفت: نیروهای هوابرد و هوانیروز در کنار نیروهای دریایی نیز در این مانور حضور دارند.

وی خاطرنشان کرد که این رزمایش با هدف بررسی توانایی نیروها در واکنش به شدیدترین تهدیدات و سایر چالش‌ها برگزار شده است.

آناتولی آنتونوف،‌ معاون وزیر دفاع روسیه نیز با انتشار بیانیه‌ای درباره این رزمایش اعلام کرد حدود 8500 نیروی زمینی، 900 قبضه تسلیحات زمینی، 200 جنگنده و 50 ناو در این مانور فعالیت خواهند داشت.

این رزمایش آخرین نمونه از مجموعه اقداماتی است که روسیه با هدف تقویت آمادگی نظامی به آن دست می‌زند. این مانورها در حالی برگزار می‌شوند که روسیه در شرایط اقتصادی خوبی قرار ندارد. با وجود کاهش شدید قیمت جهانی نفت و ورود اقتصاد روسیه به رکود، مسکو هنوز به سرمایه گذاری عظیم در ارتش خود ادامه می‌دهد.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 508313

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 3 =