دادگو:  در یخبندان زمستانی از کارتن خوابها غافل نشویم / انتقاد از وجدان های یخ زده

رئیس شورای اسلامی کلانشهر کرج اظهار داشت: در یخبندان زمستانی نباید از حال و روز کارتن خوابها غافل ماند و اگر حتی یک نفر در این روزها به دلیل عدم دسترسی به خوراک و سرپناه جان خود را از دست بدهد، باید گفت که دچار یخ زدگی وجدان و عاطفه شده ایم.

به گزارش خبرآنلاین البرز و به نقل از پایگاه خبری مدیریت شهری کرج، محمود دادگو بیان کرد: بارها و طی تذکرات پیاپی از مسئولان مربوطه تقاضای افزایش تعداد گرمخانه ها و تقویت پوشش حمایتی از کارتن خوابها و افراد بی خانمان را مطرح کرده ایم اما متاسفانه آنطور که باید و شاید جدی گرفته نشده است و شاید برخی دچار یخ زدگی وجدان و عاطفه شده اند.

وی با تاکید بر اینکه نگاه انقلاب اسلامی به محرومان و فقراء برگرفته از آیات قرآنی و دستورات الهی است، عنوان کرد: همانطور که پیامبر نور و رحمت فرموده اند؛ کسی که نسبت به مشکلات و سختی های برادر و خواهر دینی خود بی تفاوت و بی مسئولیت باشد، مسلمان نیست و بر این اساس، ما مسئولان نه از سر دلسوزی و ترحم، بلکه بر اساس وظیفه قانونی مکلف به حمایت از افراد بی خانمان می باشیم.

رئیس پارلمان شهری کرج گفت: باید از ظرفیت مساجد و حسینیه ها برای اسکان کارتن خوابها بهره جست و با شناسایی مساجدی که در هسته مرکزی شهر واقع شده اند، نسبت به ساخت اتاقی در داخل آنها جهت اسکان شبانه کارتن خوابها اقدام نمود و از این گذر، روحیه همدلی و همزبانی را با محوریت خانه خدا در جامعه اشاعه داد.

دادگو در ادامه همچنین خواستار افزایش تعداد گرمخانه ها در سطح کلانشهر کرج شد وبا اشاره به فقدان گرمخانه بانوان و آسیب های ناشی از آن، اضافه کرد: بودجه شهرداریها به صورت مستقیم از محل عوارض های پرداختی شهروندان تامین می شود و قانون در خصوص هزینه کرد آن نیز باید و نبایدهایی را ترسیم و لحاظ کرده است بر این اساس لازم است شهرداری نسبت به اجرای این مهم جدیت بیشتری داشته باشد.

این نماینده مردم در پارلمان شهری کرج بیان داشت: این روزها و در شب های سرد و یخبندانی که همه ما با آرامش و در کنار کانون گرم خانوادگی شب را به صبح می رسانیم، افراد بی بضاعت و بی خانمانی وجود دارند که از ظلمات شب تا سپیده صبح در لابه لای کارتن ها به خود می پیچند حال آنکه قانون برای حمایت از این افراد راهکار مشخص کرده و یکی از آنها احداث گرمخانه از سوی شهرداری است اما اجرایی نمی شود.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 508282

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 14 =