رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان البرز خبرداد؛کاهش 15درصدی تصادفات در البرز به دلیل فرهنگ سازی

سرهنگ سید همایون شریفی رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان البرز به همراه سرهنگ مسعود یوسف وند رییس فرهنگ ترافیک پلیس راهور البرز، در دیداری حضوری ضمن بازدید از خبرگزاری خبرآنلاین و دنیای اقتصاد در استان البرز و ملاقات با آقای حیدرپور سرپرست این مجموعه از زحمات دست اندرکاران این مجموعه تقدیر و تشکر کرد.

به گزارش خبر آنلاین البرز،سرهنگ شریفی گفت: باید به این مجموعه خدا قوت گفت همان طور که می دانید رسانه نقش بی بدیلی را در اختیار دارد و مردم ارتباط بسیار خوبی با رسانه ها بخصوص مطبوعات دارند.در این میان نقش مطبوعات و خبرگزاری ها از دیگر رسانه ها پررنگ تر است و اقبال عمومی نیز بیانگر همین موضع است بنابراین رسالت سنگینی بر عهده اصحاب جراید است تا بتوانند پاسخ گوی اعتماد مردم باشد مطبوعات نیز باید سعی کنند آنچه در اخلاق حرفه ای می گنجد را رعایت کنند.
سرهنگ شریفی در ادامه با ورود به بحث ترافیک گفت: ترافیک موضوعی است که می تواند در همه قلمروها نفوذ کند، در بحث اجتماعی ترافیک از تمام موضوعات ارجح تر است،پس این مقوله نیازمند همکاری تمام افشار جامعه است.
سرهنگ شریفی از کاهش 15 درصدی وقوع تصادفات در ده ماهه نخست امسال خبر داد و گفت: خوشبختانه با تدابیری که راهنمایی و رانندگی استان البرز اتخاذ کرده است شاهد کاهش 15 درصدی تصادفات نسبت به سال گذشته هستیم.
وی همچنین از کاهش 12 درصدی متوفیان ناشی از وقوع تصادفات در 10 ماهه نخست امسال خبر داد .
سرهنگ شریفی علل موفقیت راهنمایی و رانندگی را در کاهش این آمار حضور موفق پرسنل این مجموعه در تمامی موقعیت های مختلف، فرهنگ سازی راهنمایی رانندگی اعم از پخش تراکت و بروشورهای آموزشی و شرکت در برنامه های رسانه ای و اطلاع رسانی این مرکز دانست و اظهار امیدواری کرد این موفقیت ها تا پایان سال تداوم داشته باشد.
وی همچنین از دیگر اقدامات راهنمایی و رانندگی در استان را نصب 40 دوربین در معابر مختلف شهری دانست و گفت : سعی می کنیم تعداد این دوربین ها را تا 200 عدد هم افزایش دهیم، همچنین مراکز مانیتورنیگ را در سطح استان راه اندازی کرده ایم که کاربران مرکز مانیتورینگ راهور با استعلام خودروهای دارای تخلف در صورتی که این وسایل نقلیه دارای تخلف باشند آنها را رصد کرده و قطعا جریمه خواهند کرد.
وی در ادامه کرج را به عنوان ایمن ترین کلانشهر کشور در خصوص استفاده از موتورسیکلت دانست و افزود: خوشبختانه با فرهنگ سازی های صورت گرفته شاهد کاهش تلفات در استفاده از این وسیله نقلیه در سطح استان البرز هستیم.
وی در ادامه از تمام مسئولین استانی هم در آموزش و پرورش ، صدا و سیما، مجلس ، دستگا ه های قضایی و شهرداری و ...خواست در راستای کاهش ترافیک و دادن آموزش های لازم در خصوص راهنمایی و رانندگی همکاری های لازم را با این مرکز داشته باشند .
سرهنگ شریفی در پایان مردم را به استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی تشویق کرد و افزود: هموطنان می توانند با رعایت قوانین ، پلیس راهنمایی رانندگی را درانجام هر چه بهتر وظایفش یاری کنند.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 508276

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۰:۴۱ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۰
    8 10
    جناب سرهنگ ما که این فرهنگ را ندیدیم در این اتوبان هر چی پلاک 68 و 21 و 78 هست هر کاری که دلشان میخواد میکنند و هیچ کس هم جلودارشان نیست