روزنامه دنیای اقتصاد نوشت:براساس آمار ارائه شده در سامانه اطلاعات بازار املاک ایران از مجموع آپارتمان‌های خرید و فروش شده طی چهار روز اخیر در تهران، حجم زیادی از معاملات مربوط به آپارتمان‌های مسکونی نوساز در محلات مختلف شهر می‌شود.

از میان آپارتمان‌های نوساز معامله در مناطق مختلف شهر تهران که در این سامانه ثبت شده‌اند گران‌ترین آپارتمان معامله شده مربوط به واحد مسکونی 220 متری در محدود کاشانک است که به قیمت 11میلیون و 800 هزار تومان در هر مترمربع فروخته شده است. همچنین ارزان ترین آپارتمان مسکونی معامله شده در این روزها نیز مربوط به واحدمسکونی 71 متری در محدوده خیابان فلاح است که مترمربعی یک میلیون و 800 هزار تومان فروخته شده است.

در حال حاضر دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه وشهرسازی متوسط قیمت خرید و فروش آپارتمان مسکونی در شهر تهران را بین 4 میلیون تا 4 میلیون و 100 هزار تومان اعلام کرده است. همچنین مطابق با آمار ارائه شده از سوی این دفتر حجم معاملات خرید و فروش مسکن در دی ماه با افزایش 30 درصدی مواجه شده است به طوری که بیش از 15 هزار و 800 واحد مسکونی در تهران در دی ماه خرید و فروش شد که این میزان معامله در 19 ماه قبل، بی‌سابقه بوده و نشانه محکمی از پایان رکود محسوب می‌شود. حرکت بازار مسکن کاملا به‌صورت غیرتورمی و در عین ثبات قیمت، رو‌به افزایش گذاشته و موتور رشد معاملات از ناحیه «وام 70 میلیونی بدون سپرده» قدرت گرفته است.

3939

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 508223

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =