۰ نفر
۲۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۴:۵۳
یادواره شهدای فرهنگی  پلدختر برگزارشد

در آیینی به مناسبت دهه فجر یادواره 9 شهید فرهنگی شهرستان پلدختر با حضور امام جمعه ، فرماندار ، مدیر آموزش و پرورش شهرستان و جمعی از مسوولان و معلمان در سالن ارشاد پلدختر برگزارشد

به گزارش خبرنگارخبرآنلاین درپلدختر ، حجت الاسلام والمسلمین محمد سوری امام جمعه پلدختر در این آیین اظهار داشت:شهادت هنر مردان خدا است و هیچ کار خوبی به اندازه شهادت نیست و شهدای گرانقدر با نثار خون و جان شیرین خود درخت انقلاب را آبیاری و پایه های نظام را مستحکم کردند.
وی با گرامیداشت یاد شهدای فرهنگی و تبریک دهه فجر افزود: شهدا به ویژه شهدای فرهنگی حق بزرگی به گردن ما دارند ، امروز ثمرات و برکات خون شهدا موجب شده تا این نظام الهی و اسلامی سرافرازانه در زمینه های مختلف خوش بدرخشد .
امام جمعه پلدختربیان کرد: شهدای فرهنگی عالم فرهنگی هستند و با علم و ایمان به سوی ابدیت پر کشیدند ، معلمان در دوران دفاع مقدس قلم علم و دانش را بر زمین گذاشتند و اسلحه را به عنوان قلم خود انتخاب کردند .
وی عنوان کرد: شهیدان با انتخاب مسیر شهادت ، بهترین راه را انتخاب کرده و امروز طبق آیه صریح قرآن کریم نزد پروردگار خود روزی می خورند .
سوری گفت: ایمان از بارزترین ویژگی های شهدا است و هر کاری که بخواهد ماندگار باشد ایمان به خدا باید در کنارش باشد .
وی تصریح کرد: شهدا برجسته بودند و کار به خاطر خدا انجام دادند و کسی که ادامه دهنده راه شهدا است باید اخلاق را الگو خویش قرار دهد.
وی توکل به خدا را یکی از صفات برجسته شهدا دانست و خاطر نشان کرد: توکل صفتی است که هرکسی لیاقت آن را ندارد .
سوری اظهار داشت: یکی دیگر از صفات شهدا سلحشوری آنها بود که باید گفتشهادت شهدا مثال زدنی نیست .
امام جمعه پلدختر به تجلیل از شهدا و اهمیت برگزاری یادواره ها پرداخت و گفت :
برگزاری یادواره شهداابزار فرهنک سازی برای تربیت جامعه و بهترین راه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت وبهترین ظرفیت برای انتقال فرهنگ و آموزه های دفاع مقدس به مردم به ویژه نسل جوان و نوجوان است .
نورالدین فرماندار پلدخترزنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را یکی از رسالت های اصلی نظام تعلیم و تربیت دانست و اظهار داشت :برگزاری یادواره شهدا ادای دین کوچکی در حق آنها است زیرا ، امنیت ، عزت ، آسایش و اقتدار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به برکت خون شهدا است.
وی معلمان شهید را نماد تمدن شهرستان پلدختر دانست و افزود: اگر در عرصه داخلی و بین المللی حرفی برای گفتن داریم به برکت خون شهدا و امام شهدا است.
فرماندار پلدختر بر لزوم تاسی از سیره شهدا در جامعه تاکید کرد و بیان کرد: ما باید به عنوان رهروان شهدا ، ایثار و سیره این عزیزان را حفظ کنیم و در مسیر آنها گام برداریم و جامعه را با یاد و نام شهدا زنده نگه بداریم .
وی با بیان این که سکوت معلم رساترین است و او تلاش می کند و کمتر توقع دارد عنوان کرد: معلم زیر بنای توسعه است و معلمان اقشار توسعه یافته جامعه هستند .
درمنان گفت: معلم از فقر نمی نالد بلکه از فرق گلایه مند است پس مواظب باشیم بین آنها بوجود فرق ایجاد نشود .
وی تصریح کرد: ما برای این که بتوانیم سرنوشت خویش را تعیین کنیم خیلی هزینه پرداخت کرده ایم که باید از این دستاورد جراست و حفاظت کنیم .
وی خطاب به مسئولان شهرستان پلدختر خاطر نشان کرد: این جایگاه و امکانات متعلق به نظام است و نباید بر له و یا علیه کسی استفاده شود .
درمنان اظهار داشت: کسانی که خود را در معرض انتخاب قرار ی دهند ملاک مردم هستند و راه اندازی کارناوال ها به دور از اخلاق جرم محسوب می شود .
وی با بیان این که ما در انتخابات بی طرف هستیم افزود: آنچه مردم انتخاب کنند همان خواهد بود و در دهه فجر مسئولان باید خدمات و عملکرد دولت را که همان دستاوردهای نظام هستند برای مردم بازگو کنند .
علیرضا افتخاری مدیر آموزش و پرورش پلدختر، معلمان را قافله ساران شهدا دانست و اظهار داشت : دهه فجر بهترین فرصت است که از رشادت ها و ایثارگری های همه شهدا و ایثارگران یاد کنیم زیرا همه هستی و افتخاراتی که امروز نصیب کشور ما می شود به خاطر جانفشانی وایثار شهدای معظم است.
وی با بیان این که شهدا جامعه انسانی را متحول کردن افزود: شهدا تنها قلب تاریخ نیستند بلکه خود تاریخ هستند و اگر این عزیزان نبودن تاریخ معنا و مفهومی نداشت .
در ادامه از9 خانواده معظم شهدای فرهنگی با اهدای هدایای تجلیل به عمل آمد .

اسما اسماعیل پور

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 508202

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =