توسعه نیافتگی لرستان مهمترین علل بروز معلولیت ها و  مشکلات اجتماعی است

نشست هم اندیشی علل و راهکارهای پیشگیری از معلولیت های ناشی از ازدواج های فامیلی با حضور مدیرکل بهزیستی لرستان و جمعی از کارشناسان برجسته این حوزه برگزارشد

به گزارش خبرگزاری خبرانلاین لرستان ،این نشست با حضور مدیرکل و معاونین تخصصی بهزیستی لرستان معاون مدیرکل اجتماعی و فرهنگی استانداری و جمعی از کارشناسان برجسته در خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) برگزار شد.

«دکتر اسداله حیدری » مدیرکل بهزیستی لرستان با تبیین برخی علل و عوامل ، بروز معلولیت ها در لرستان افزود توسعه نیافتگی لرستان یکی از علل مهم بروز این معلولیت ها و سایر مشکلات اجتماعی است .

وی گفت : خدمات سازمان بهزیستی قبلاً تاکید روی مسائل توانبخشی داشته اما با تغییرات سطوح مدیریتی ، رویکرد بهزیستی هم اکنون بر پیشگیری تاکید دارد چون با پیشگیری می توانیم از مبتلا شدن فرد به آسیبهای اجتماعی و یا بروز معلولیتهاپیشگیری نمائیم و متاسفانه به خاطر بافت عشیره ای و تعصبات قومی که جامعه لرستان را تهدید می کند ،معلولیتهای ناشی از ازدواجهای فامیلی است.

مدیرکل بهزیستی افزود بعلت اینکه جمعیت هدف بهزیستی و به خاطر فقر به فضای مجازی دسترسی ندارد،رسانه ملی و مطبوعات بواسطه ضریب نفوذ بالایی در بین جامعه دارد میتوانند در آگاهی بخشی و پیشگیری از آسیبها و معلولیتها کمک شایانی به بهزیستی کنند.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 508198

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 8 =