از دست دادن پنالتی توسط کامیابی نیا انتقاد بنگر را به همراه داشت که گفت قرار بود من پنالتی را بزنم.

داریوش سعیدی-خبرگزاری خبرآنلاین؛ پرسپوليس تهران بار ديگر و اين مرتبه در بازي حساس مقابل ذوب‌آهن اصفهان ضربه پنالتي خود را از دست داد تا همه را به تفكر وادارد. بعد از مهدي طارمي (2 بار) اميد عاليشاه و رامين رضاييان اين مرتبه نوبت به كمال كاميابي‌نيا رسيد كه با بي‌دقتي ضربه پنالتي خود را از دست بدهد تا پرسپوليس پيروزي را با تساوي يك امتيازي به پايان برساند. در اين رابطه بحث‌هاي كارشناسي فراواني انجام شده و هر كس از ديدگاه خود نظر داده است. در اين ميان ما معتقديم عجله و برخورد احساسي در زدن ضربه پنالتي بزرگ‌ترين اشتباه شاگردان برانكو تاكنون بوده است. اگر به ضربات پنالتي اين فصل پرسپوليس دقت كرده باشيد متوجه مي‌شويد بلافاصله پس از سوت داوران، بازيكنان با استرس شديد پشت توپ مي‌ايستند. يك بخش به خود آن بازيكن برمي‌گردد و بخش ديگر به ساير بازيكنان و از آن بالاتر به شخص سرمربي! برانكو به عنوان يك مربي حرفه‌اي بهتر است بازي‌هاي قبلي تيمش كه داور براي پرسپوليس پنالتي گرفته است را خوب آناليز كند. دفعات قبل را نمي‌دانيم اما ظاهراً اين مرتبه برانكو در رختكن تيمش محسن بنگر را به عنوان پنالتي‌زن اول پرسپوليس در بازي با ذوب‌آهن اصفهان معرفي كرده است اما درست در لحظه‌اي كه اشكان خورشيدي به نشانه پنالتي در سوت خود دميد، كمال كاميابي‌نيا جلو رفت و با اصرار و التماس و قسم دادن محسن بنگر توپ را گرفت تا پنالتي را بزند!
درست توجه كرديد؟ پنالتي‌زن اول پرسپوليس محسن بنگر بود، برانكو هم در رختكن روي اين مسئله تأكيد كرد ولي يك بازيكن ديگر جلو رفت و با التماس از كاپيتان پرسپوليس خواست اجازه بدهد تا او پنالتي بزند!
فاجعه آنجايي است كه برانكو در تمام اين لحظات ايستاده و نظاره‌‌گر اتفاقات بود. شايد برخي‌ها بگويند در فوتبال وقتي يك بازيكن روحيه دارد و احساس مي‌كند مي‌تواند پنالتي را گل كند بايد توپ را به او سپرد اما باور كنيد اين موضوع حداقل در مورد پرسپوليس صدق نمي‌كند! تجربه نشان داده كه در پرسپوليس هر كس مي‌رود و توپ را از دست مأمور زدن پنالتي مي‌گيرد آن را خراب مي‌كند. بر همين اساس ما معتقديم مقصر اول خراب شدن ضربه پنالتي پرسپوليس شخص برانكو است. سرمربي پرسپوليس كه از قبل مي‌دانست تيمش در زدن ضربات پنالتي مشكل دارد نبايد به كمال كاميابي‌نيا اجازه زدن ضربه پنالتي را مي‌داد. برانكو بايد از كنار زمين روي دستور تاكتيكي‌اش مي‌ايستاد و با قاطعيت اعلام مي‌كرد محسن بنگر بايد پنالتي بزند اما به تماشا نشست تا به همين راحتي پرسپوليس، سه امتياز يك بازي حساس را از دست بدهد.

 

256 43

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 508182

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =