فیلم‌های کوتاه «ماهی» و «برگ‌های پاییزی» به کارگردانی سامان حسین پور و «می‌خورد بر بام خانه» به کارگردانی تیمور قادری به دو جشنواره بین المللی در آمریکا راه پیدا کردند.

به گزارش خبرآنلاین کردستان، جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان «پروایدنس» آمریکا که فیلم‌های سینمایی، کوتاه، انیمیشن و... با موضوع کودکان را به رقابت می‌گذارد، میزبان 2 فیلم کوتاه ایرانی است.

برگ‌های پاییزی ساخته سامان حسین پور و می‌خورد بر بام خانه ساخته تیمور قادری (هر 2 فیلم از کردستان) به نمایندگی از ایران در این رویداد حضور دارند.

هفتمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان «پروایدنس» ششم تا 21 فوریه در آمریکا برگزار می‌شود.

لازم به ذکر است؛ سامان حسین پور، فیلمساز 23 ساله سقزی و تیمور قادری فیلمساز 25 ساله کامیارانی از کردستان هر دو هشت سال سابقه فیلمسازی دارند.

حسین پور، سه فیلم کوتاه با عنوان‌های یک هیچ- برگ‌های پاییزی و ماهی را در کارنامه خود دارد و تیمور قادری نیز چهار فیلم کوتاه با عنوان های چیدن سپیده دم، انار میوه بهشت است، میخورد بر بام خانه و آغوش را در کارنامه خود دارد.

این دو فیلمساز کردستانی تاکنون فیلم‌هایشان در بالغ بر 500 جشنواره به اکران گذاشته شده است و جوایز بین المللی زیادی در کارنامه خود دارند.

همچنین 9 فیلم ایرانی به جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه «تائوس» آمریکا راه یافتند که فیلم ماهی به کارگردانی سامان حسین پور از کردستان نیز در میان فیلم‌های راه یافته است.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 508158

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 5 =