مرکز ویژه موسیقی در سنندج احداث می‌شود

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کردستان گفت: سال آینده مقدمات احداث مرکز ویژه موسیقی در سنندج فراهم می شود.

به گزارش خبرآنلاین کردستان، بهرام نصراللهی زاده در مراسمی که به منظور گرامیداشت ایام الله دهه مبارکه فجر با اجرای ارکستر فیلارمونیک کردستان برگزار شد، اظهار داشت: کردستان به عنوان مهد فرهنگ و هنر در جهان با پتانسیل‌ها و استعدادهای فراوانی که دارد نیازمند مرکزی رسمی با عنوان مرکز ویژه موسیقی است که در سال آینده مقدمات احداث آن آغاز می شود.

وی افزود: حضور ارکستر فیلارمونیک کردستان با 80 نفر جوان که قابلیت‌های فراوانی در جهت تبدیل شدن به یک ارکستر کاملا حرفه ای را داراست، یکی از نقاط قوت هنری استان کردستان محسوب می شود که وظیفه حمایت از آن برعهده تمامی دستگاه‌ها و متولیان فرهنگی استان می باشد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کردستان با اشاره به حضور استاندار کردستان به عنوان رئیس هیأت امنای این ارکستر، عنوان کرد: این حضور نشان دهنده عزم جدی مسئولان به منظور حمایت از هنر غنی استان می‌باشد و بسیار خوشحالیم که توانستیم در جهت اعزام این گروه با تخصیص اعتبار لازم ایفای نقش کنیم.

وی با اشاره به سخنان رئیس حوزه هنری استان کردستان و موفقیت‌های هنرمندان بخش موسیقی، تصریح کرد: این افتخارهای کسب شده متعلق به هنر غنی استان کردستان است و به همین منظور پیشنهاد ایجاد مرکز ویژه موسیقی به استاندار داده شده که مقدمات آن در سال آینده آغاز می شود.

نصراللهی زاده در پایان بر حمایت بیشتر از این گروه تأکید کرد.

ارکستر فیلارمونیک کردستان به عنوان نماینده استان کردستان برای اولین بار در بخش اصلی سی و یکمین جشنواره موسیقی فجر حضور یافته و روز یک شنبه 25 بهمن ساعت 18:30 در سالن رودکی تهران اجرای برنامه خواهد داشت.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 508156

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 2 =