فردا توزیع می شود؛ ۱۶۵۸۰ کتاب کنکور برای دانش آموزان مناطق محروم سیستان و بلوچستان

فردا سه شنبه، ۱۶۵۸۰ کتاب آمادگی کنکور که در ۲۸۲۱ مجموعه تهیه شده است میان دانش آموزان مناطق محروم سیستان و بلوچستان توزیع می شود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ جامعه یاوری فرهنگی از سال1393 طرحی را با همکاری بنیاد قلم‌چی(وقف عام) کلید زد که در آن دانش‌آموزان سال چهارم دبیرستان در برخی استان‌های محروم، به رایگان کتاب‌های تست کنکور را دریافت می‌کردند. سال گذشته 28هزار و 203 جلد کتاب میان 8هزار و 171نفر از دانش‌آموزان سال چهارم دبیرستان در استان‌های ایلام و خراسان‌جنوبی و شهرهای دامغان، سیب و سوران و نیشابور توزیع شد و در سال 1394 با وارد شدن دانش‌آموزان سال سوم دبیرستان به این طرح، تعداد کتاب‌ها به 38هزار و 932 جلد و تعداد دانش‌آموزان به 31 هزار و 615نفر رسید.

در این طرح به ازای هر 5دانش‌آموز در مناطق محروم، یک مجموعه کامل از کتاب‌های کنکور متناسب با رشته تحصیلی دانش‌آموزان توزیع می‌شود تا به صورت گردشی از آن استفاده کنند.

مدیر عامل موسسه جامعه یاوری فرهنگی دراین باره به ایسنا گفته  است: کتاب های تست آمادگی کنکور روز سه شنبه بین دانش آموزان مقطع پیش دانشگاهی در سطح استان به صورت رایگان توزیع می شود.

رضا درمان گفت: موسسه جامعه یاوری سازمانی مردم نهاد است. پروژه توزیع کتاب رایگان بین دانش آموزان برای تعامل و همکاری بیشتربین سازمان های مردم نهاد اجرا می شود.

به گفته او تمامی دانش آموزان مقطع پیش دانشگاهی در رشته های ریاضی فیزیک، تجربی، انسانی، هنرستان و کاردانش کتاب های آمادگی برای کنکور را دریافت خواهند کرد: ۲هزار و ۸۲۱بسته کتاب بین دانش آموزان توزیع می شود. این کتاب ها با اعتباری بالغ بر ۱۰میلیارد ریال بین ۱۲هزار و ۷۵۵ دانش آموز درسطح استان توزیع می شود.

درمان گفت: این طرح سال گذشته درشهرستان سیب سوران برای اولین بار انجام شده که پس از برنامه ریزی های صورت گرفته مقرر شد توزیع کتاب آمادگی کنکور درکل استان بین دانش آموزان صورت گیرد.

او گفت: هر پنج دانش آموز یک بسته کتاب متناسب بارشته تحصیلی خود دریافت می کنند که به صورت دوره ای باید مورد استفاده قرار گیرد همچنین تعداد این کتاب ها در هر بسته متفاوت خواهد بود. این کتب به صورت امانت در اختیار دانش آموزان قرار خواهد گرفت که پس از قبولی در کنکور باید آنها را به مدرسه برگردانند.

مدیرعامل موسسه جامعه یاوری فرهنگی هدف از این کار را کاهش تبعیض و محرومیت زدایی دانست و عنوان کرد: همه دانش آموزان برای شرکت در کنکور بدون شرط تمکن و وضعیت مالی این کتاب ها را دریافت می کنند.

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 508127

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 16 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۵:۰۴ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۹
    2 0
    به نظر من انشالله یه جنبشی راه بیفنه که دانش اموزان بعد کنکور دادن,همه کتب امادگی کنکور خودشون رو به یه موسسه تحویل بدن و بعدش بین دانش اموزان محروم پخش بشه