عضو جبهه ایستادگی ایران اسلامی گفت: جبهه پایداری و تحول خواهان قدرت چانه زنی و لابی‌گری‌های بالا دارند و ممکن بود اگر لیست ائتلاف اصولگرایان به نفعشان نبود فهرست جداگانه از نامزدهای خود بدهند.

ابوالقاسم رئوفیان در گفت ‌وگو با خبرآنلاین در مورد نحوه تدوین لیست ائتلافی اصولگرایان برای دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و سنگینی این لیست به نفع جبهه پایداری گفت: پاسخ تصمیم گیرندگان به این نحوه چیدمان این بود که لیست ائتلافی براساس شایسته سالاری بسته شده و از بین 180 نفر به این 30 نفر رسیده است اما این پاسخ این گمان را به ذهن می رساند که آیا از سایر گروه‌ها مانند جبهه ایستادگی، حزب نیک اندیشان و یا حزب سبز به مدیریت آقای حسین کنعانی مقدم هیچ کس نبود که شایسته باشد؟ و یا اشخاص حقیقی در کسوت روحانیت هیچ کدام شایستگی حضور در لیست ائتلافی را نداشتند؟

وی با ابراز خرسندی از حضور محمد نبی حبیبی در لیست ائتلاف اصولگرایان بیان کرد: این تغییرات چند نفری با اینکه خوب است اما کمتر از 25% امکان رای آوری در انتخابات را دارد و این برای جریان اصولگرایی خوب نیست. با اینکه می‌شد لیستی بهتر و دارای  جاذبیت و جامعیت لازم در معرض افکار عمومی قرار داد تا بتواند حداقل 50% در انتخابات رای بیاورد.

رئوفیان با تاکید بر سهم 80 درصدی جبهه پایداری و تحول خواهان در لیست ائتلاف اصولگرایان اظهار کرد: این احزاب قدرت چانه زنی ولابی‌گری‌های بالا را دارند و با توجه به اینکه توانایی برهم زدن میدان بازی را نیز دارند، امکان داشت اگر لیست به نفعشان نبود فهرست جداگانه از نامزدهای خود بدهند. متاسفانه به توصیه های آیت الله موحدی کرمانی که بر اهمیت وزن لیست ائتلاف اصولگرایان و اقبال عمومی مردم تاکید داشتند، توجه نشد.

دبیرکل حزب اسلامی ایران زمین در خصوص امکان ایجاد لیست‌های موازی مانند حزب یکتا در آستانه انتخابات گفت: جبهه یکتا که یک حزب نوظهور و یک شبه است، بدون هیچ سابقه حزبی توانست افراد خود را در لیست ائتلافی جای دهد، اما جبهه ایستادگی ایران اسلامی با سابقه فعالیت حزبی نتوانست در لیست قرار گیرد. اما با این وجود جبهه ایستادگی از لیست ائتلافی اصولگرایان حمایت می کند و لیست جداگانه نخواهد داد.

عضو جبهه ایستادگی با بیان اینکه ارائه تک لیست از سوی دیگر احزاب اصولگرایان قادر نخواهد بود نیازهای اصولگرایی و مردم را برطرف کند، افزود: بعید می‌دانم آقای علی لاریجانی لیست انتخاباتی بدهد، اما حضور دیگر افراد و احزاب که تمام سلیقه ها را دربر داشته باشد می تواند موجب حضور حداکثری مردم شود تا استراتژی رهبری که فرمودند اگر نظام و من را هم قبول ندارید در انتخابات شرکت کنید، محقق شود.

رئوفیان از حضور جدی اصلاح طلبان و لیست قدرتمند آنها برای حضور در انتخابات مجلس دهم شورای اسلامی استقبال کرد و گفت: حضور تفکر و اندیشه های گوناگون امکان گزینش بیشتر از سوی مردم را فراهم می کند و کسانی که طرفدار اصولگرایان نیستند و قصد شرکت در انتخابات دارند می توانند به نامزدهای مورد نظر خود رای دهد.

27219

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 508062

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 7
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ایلیا GB ۱۴:۵۵ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۹
    36 16
    ببخشید اصلاح طلبان با کدام افرادی در انتخابات شرکت کنند؟ چطوری حضور جدی داشته باشند؟ با کدام کاندیدای مطرحیه ای
  • میهن پرست IR ۰۵:۳۴ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۰
    12 2
    به نظر من اصلاح طلبان باید علاوه بر همین چند نفر تایید شده مابقی افراد ناشناخته رو بذارن و لیست رو هرچه سریعتر بدن دست مردم . مردم تو شبکه های اجتماعی بهترین تبلیغ رو میتونن برای این لیست بکنن
  • بی نام IR ۰۸:۵۵ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۰
    8 1
    اسم هر کس بعنوان اصلاح نوشته بشه ما رای میدیم حالا شخص مرحی باشد یا نه
  • امید A1 ۱۲:۱۶ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۰
    5 1
    زنده باد دکتر عارف و دکتر علی مطهری به لیست دکتر عارف و دکتر مطهری صدای ملت رای می دهیم
  • بی نام A1 ۱۹:۵۲ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۰
    0 1
    مشکل اصلی مملکت اصلاح طلبان به اصطلاح روشنفکره.
  • بی نام A1 ۲۰:۰۷ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۰
    3 0
    زنده باد دکتر عارف زنده باد مرد عمل زنده باد مرد سیاست ب امید پیروزی دکتر عارف عزیز
  • بی نام A1 ۰۵:۵۹ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۱
    2 0
    درود بر اعتدالیون و اصلاح طلبان که باعث آرامش مملکت شده اند ان شا الله در هفتم اسفند به آنها رای خواهیم داد و پیروز خواهند شد.