رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران با اشاره به اینکه سازمان مدیریت بحران شهرداری تنها با 20 درصد ظرفیت خود مشغول به کار است، گفت: این سازمان 160 پرسنل دارد و ساختمانی نیز برای آن اختصاص داده شده است، اما کارایی و عملکرد مورد انتظار را ندارد و از این منظر ایراد به مدیریت شهری وارد است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ رحمت اله حافظی در جلسه امروز شورای شهر تهران درباره مساله حسابرسی، گفت: حسابرس اصلی خداست و با لحاظ این مساله اگر کارها انجام شود، نباید دغدغه داشته باشیم که چند تا حسابرس موضوع را رسیدگی می کنند، زیرا باید در برابر خداوند پاسخگو باشند.

رئیس کمیسیون سلامت شورای شهر تهران با بیان اینکه شورا به نمایندگی از مردم خود را صاحب مجمع می داند، گفت: باید تک تک ایرادات مطرح شده توسط حسابرس منتخب شورا بررسی و تعیین تکلیف شود. بخشی از موارد همچون مالیات مسکوت می ماند، اما بخش دیگر به شهردار ابلاغ خواهد شد تا پس از اعمال اصلاحات لازم، گزارش اقدامات را به شورا ارسال کند. بدون شک اگر به تشخیص شورا، برخی از اقدامات شهرداری تخلف محسوب شود این موارد به مبادی ذی ربط از جمله سازمان بازرسی کل کشور و دادگاه صالحه ارسال می شود تا رسیدگی لازم صورت گیرد.

حافظی با اشاره به اینکه باید در کنار شورای شهر تهران، یک اتاق شیشه ای برای حضور مردم باشد تا مردم از تصمیمات شورای شهر مطلع شوند، اعلام کرد: مردم باید بدانند که پولشان در مدیریت شهری چگونه هزینه می شود از این رو انتشار ایرادات حسابرس شورای شهر تهران به افکار عمومی لازم است.

او در حسابرسی مجموعه سازمان پیشگیری و مدیریت بحران نیز گفت: این مجموعه، مجموعه بالقوه ای است که ایجاد شده تا بگوییم که شهر تهران نیز سازمان پیشگیری و مدیریت بحران دارد. این سازمان عملکردی ندارد که بخواهیم حسابرسی در مورد آن صورت گیرد بدون شک املاء نوشته نشده غلط هم نخواهد داشت.

او با اشاره به اینکه بر اساس اساسنامه سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهرداری تهران و شرح وظایف چهارگانه، این سازمان تنها با 20 درصد ظرفیت خود مشغول به کار است، تاکید کرد: این سازمان 160 پرسنل دارد و ساختمانی نیز برای آن اختصاص داده شده است، اما کارایی و عملکرد مورد انتظار را ندارد و از این منظر ایراد به مدیریت شهری وارد است.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران با بیان اینکه تهران، شهر حادثه خیز و بحران خیز است، تأکید کرد: هر زمان احتمال وقوع حوادث متعدد برای شهر تهران وجود دارد، اما متاسفانه سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران با ظرفیت های موجود توان لازم را ندارد انتظار داریم شورای شهر و شهرداری تهران با پیش بینی و تخصیص اعتبارات لازم، کمک کند تا این سازمان بتواند پاسخگوی نیاز شهروندان در زمان بحران باشد.

او در بررسی حسابرسی سازمان صندوق بازنشستگی گفت: منابع درآمدی این سازمان به حسابی واریز می شود که مصوبه شورای شهر تهران را ندارد.

حافظی همچنین گفت: شرکت های فرعی و تابعه شهرداری تهران بدهی 161 میلیارد تومانی به سازمان صندوق بازنشستگی دارند. 

۴۷۲۳۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 508052

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =