فردا جشن ثبت جهانی روستای صخره‌ای میمند کرمان در حالی برگزار می شود که قرار است از لوح ثبت جهانی منظر فرهنگی میمند که در پایان دیدار مدیرکل یونسکو با رئیس جمهور کشورمان در سفر به فرانسه به وی اهدا شد رونمایی شود.

مدیرکل سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان با اشاره به برگزاری جشن ثبت جهانی میمند به خبرآنلاین گفت: در این جشن با حضور استاندار کرمان، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی کشور و مدیران استانی از لوح ثبت چشم انداز میمند در فهرست میراث جهانی یونسکو که در سفر رییس جمهور به فرانسه به ایشان اهدا شده است، رونمایی می شود.

محمود وفایی افزود: بعدازظهر فردا هم در خانه شهر کرمان با حضور مسئولان استانی و همزمان با برگزاری جشن های دهه فجر در خانه شهر کرمان، جشن ثبت جهانی میمند را برگزار می کنیم و در میدان شورا هم از این لوح پرده برداری می شود.

وی تصریح کرد: آذین بندی روستا، برگزاری مراسمی نظیر آئین‌های سنتی، شعر و موسیقی منطقه و نمایشگاه عرضه خوراکی‌های محلی و صنایع دستی و غیره از برنامه‌های جانبی این جشن ملی است. وی هدف از برگزاری این جشن در روستای میمند و کرمان را معرفی این روستای تاریخی در ابعاد ملی و بین‌المللی و همچنین مشارکت دادن مردم در حفاظت و نگهداری از این منطقه تاریخی عنوان کرد.

وفایی در پاسخ به این سوال که چه آثار دیگری از کرمان قرار است در سال های آینده ثبت جهانی شوند اظهار داشت: پرونده ثبت جهانی قنوات کرمان و کویر لوت تکمیل شده و امیدواریم در تابستان سال آینده شاهد ثبت این دو اثر در فهرست میراث جهانی یونسکو باشیم.

مدیرکل سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان خاطرنشان کرد: اگر این دو اثر هم ثبت شوند از نظر تعداد آثار ثبت شده در فهرست یونسکو در ایران اول خواهیم شد.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 507988

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 10 =