فرمانده نیروی انتظامی گفت: هنوز اطلاعات دقیقی در این خصوص در دست نیست و مسئولان دریابانی ناجا به دنبال پیگیری موضوع هستند.

سردار حسین اشتری در حاشیه نشست فرماندهان مرزبانی استان‌های کشور با اشاره به اقدامات انجام شده در سال جاری اظهار داشت: خوشبختانه با توجه به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته اقدامات خوبی در حوزه انسداد مرزها، ساخت برجک، پاسگاه‌های مرزی انجام شده است ولی قطعا این اقدامات کافی نبوده و باید با کمک دولتمردان و سایر مسئولان کشور شتاب بیشتری گیرد.

وی با بیان اینکه نیروی انتظامی نیازمندی‌های خود را در برنامه ششم توسعه ذکر کرده است، افزود: با توجه به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در برنامه ششم انسداد مرزها تکمیل می‌شود و در حال حاضر نیز نیروی انتظامی حضور گسترده‌ای در تمامی مرزهای کشور دارد.

فرمانده ناجا ادامه داد: در حال حاضر مرزبانی کشور در 8 هزار و 755 کیلومتر مرز خشکی و آبی حضور دارد و با تلاش نیروهای سپاه و ارتش در بخش‌های وسیعی از مرزها شاهد وضع امنیتی خوبی هستیم.

اشتری با تاکید بر لزوم تامین امنیت مرزها با مشارکت سایر کشورهای همسایه گفت: در حال حاضر همکاری خوبی میان ایران و کشورهای همسایه برای تامین امنیت مرزها وجود دارد ولی متاسفانه به دلیل ثبات کم برخی از کشورهای همسایه، مشکلاتی در نقاطی از مرز بوجود می‌آید.

وی خاطر نشان کرد: علیرغم تمامی این موارد مذاکرات گسترده‌ای در سطح کشورهای منطقه و در سطوح بین‌المللی و مرزبانی در حال انجام است.

فرمانده نیروی انتظامی در خصوص اعطای میزان بودجه تخصیص داده شده در سال جاری از سوی دولت گفت: با توجه به باقی ماندن یکی دو ماه تا انتهای سال نمی‌توان به قطعیت در خصوص اعطای تمام بودجه مصوب سال 94 از سوی دولت به ناجا اظهارنظر کرد: وی مسئولان دولتی این قول را داده‌اند که تا چند روز آینده بخشی از بودجه مصوب امسال را در اختیار ما قرار دهند.

اشتری در ادامه گفت: در حال حاضر مشکل ما این است که پایه اعتباری بودجه نیروی انتظامی ضعیف است و ما این موضوع را به دوستانمان در مجلس و به معاون رئیس جمهور و سازمان مدیریت و برنامه‌ اعلام کردیم و معتقدیم که باید پایه اعتباری بودجه ناجا افزایش یابد.

آمادگی کامل ناجا برای راهپیمایی یوم‌الله 22 بهمن

وی در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران در خصوص برنامه‌ریزی ناجا برای راهپیمایی 22 بهمن اظهار داشت: هماهنگی‌های لازم میان دستگاه‌های امنیتی و انتظامی انجام شده است و نیروی انتظامی آمادگی کامل برای برگزاری هر چه باشکوه‌تر راهپیمایی 22 بهمن دارد امیدواریم امسال نیز همچون سنوات گذشته شاهد حضور شکوهمند مردم در راهپیمایی 22 بهمن باشیم.

اقدام پیش‌دستانه در مقابل تحرکات تروریست‌های مرزی

فرمانده ناجا در پاسخ به سوال دیگری در خصوص تحرکات داعش و اشرار در نقاطی از مرزهای کشور گفت: امسال شاهد تحرکاتی از اشرار و گروه‌های تروریستی بودیم که خوشبختانه با اقدامات پیشگیرانه نیروی انتظامی در خارج از مرزها توانستیم با آنها مقابله کنیم و چندین نفر نیز در شرق و غرب کشور دستگیر شدند.

اشتری در ادامه در پاسخ به سوال خبرنگار تسنیم در خصوص کشف محموله‌های مشروبات الکلی در عمق خاک ایران تنها پس از 5 روز از تاریخ تولید این مشروبات گفت: در حال حاضر آمار کشفیات کالاهای ممنوعه در مرزهایی که انسداد کامل دارند کاهش داشته ولی در مرزهایی که این امکان وجود نداشت افزایش داشته است.

وی خاطر نشان کرد: باید توجه داشت که هر میزان انسداد مرزی قوت بیشتری صورت بگیرد و مقاومت‌های اپتیکی الکتریکی در مرزها افزایش داشته باشد میزان مقابله ما با کالاهای ممنوعه نیز موفق‌تر و موثرتر خواهد بود.

47304

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 507958

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =