ایرنا نوشت: روزنامه دیلی تلگراف روز دوشنبه در گزارشی نوشت که بیش از یک هزار و 600 سرباز انگلیسی برای شرکت در یک مانور بزرگ نظامی راهی اردن می شوند.

 دیلی تلگراف افزود: این مانور نظامی که قرار است در صحرای جنوب غربی اردن برگزار شود، بزرگ ترین در نوع خود از سال 2001 میلادی وقتی که سربازان انگلیسی یک مانور در کشور عمان برگزار کردند، بشمار می آید.
این روزنامه نوشت: یکی از اهداف این مانور نظامی در اردن، اطمینان خاطر از این امر است که ارتش انگلیس می تواند به رغم کاهش بودجه آن در طی پنج سال گذشته، همچنان قادر به اعزام یک نیروی 30 هزارنفری به همراه تانک و سایر تسلیحات موردنیاز به هر نقطه بحرانی در سراسر جهان است.
دیلی تلگراف افزود: منابع آگاه می گویند، مانور' توفان شمالی' در اردن می توانست در صورت نیاز به حضور گسترده نیروهای انگلیسی در شرق اروپا به دلیل رویارویی روسیه با ناتو، متوقف شود.
این روزنامه افزود: بیش از 300 خودرو نظامی در حال انتقال به اردن است و متخصصان خنثی سازی بمب، بخش های لجستیکی، پزشکی و اطلاعاتی قرار است از این لشکرکشی بزرگ نظامی انگلیس حمایت به عمل آورند.
دیلی تلگراف اضافه کرد: منابع نظامی می گویند به رغم اینکه این مانور در اردن و در همسایگی سوریه صورت می گیرد، تمرینات صحرایی یاد شده به منظور آمادگی نیروهای انگلیسی برای مقابله با گروه داعش نیست.
این روزنامه نوشت: به گفته این منابع، این یک تمرین علیه داعش نیست و احتمال آمادگی این نیروها برای پیوستن به نیروهای آمریکایی در اوکراین بیش از رفتن آنها به سوریه است.
دیلی تلگراف افزود: یک سخنگوی ارتش انگلیس گفته است: این مانور سالانه در اردن به منظور کسب آمادگی برای مقابله چالش های محیطی و آمادگی برای اعزام و استقرار 30 هزار نیروی نظامی در هر نقطه از جهان است.
این روزنامه نوشت: به گفته این سخنگو، این مانور که دربرگیرنده آمادگی سطح بالا برای استفاده از نقل و انتقالات هوایی و عملیات خثنی سازی بمب و لجستیک است، می تواند تامین کننده منافع انگلیس و مقابله با تهدیدات علیه این کشور باشد.
به نوشته دیلی تلگراف، انگلیس دارای ارتباطات طولانی نظامی با اردن است و بسیاری از نظامیان ارتش این کشور در انگلیس آموزش نظامی دیده اند.
مانور توفان شمال که در چند سال گذشته با حضور نیروهای آمریکا، انگلیسی و اردن برگزار شده، قرار است در ماه آوریل آینده برگزار شود.
گزارش دیلی تلگراف در حالی منتشر می شود که منابع انگلیسی پیش از این گزارش داده اند که در نشست این هفته اعضای سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در بروکسل، احتمالا بحث اعزام نیروهای زمینی به سوریه به منظور مقابله با داعش مطرح خواهد شد.

49261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 507889

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =